۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر مطرح کرد؛

شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران

شناسایی اولین مورد اومیکرون در تهران

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، جزئیات خبر مربوط به مشاهده سویه اومیکرون در کشورمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی گویا، روز یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در گفتگو با شبکه خبر سیما گفت: به جز یک موردی که نتیجه آزمایش او بامداد یکشنبه مثبت بود، چند مورد مشکوک نیز وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم و به محض اینکه تشخیص آزمایش آنها تأیید شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که چندین نوع کیت تشخیص ویروس داریم که پیچیده‌ترین سویه ها را تشخیص می‌دهند، افزود: فرد مبتلا، هموطن (آقا) است که اخیراً از یکی از کشورهای همسایه وارد کشور شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فرد مبتلا در تهران شناسایی شده و حال عمومی او خوب است و همه مراقبت‌های لازم از بیمار به عمل آمده است.

گویا با تاکید بر این موضوع که واکسن‌های مورد استفاده برای سویه اومیکرون نیز اثربخشی دارند، تصریح کرد: افرادی که ۳ دوز واکسن دریافت کرده اند، ایمنی بیشتری دارند.

وی افزود: کسانی که قبلاً مبتلا شده اند این تصور پیش نیاید که دیگر مبتلا نمی‌شوند، برعکس کسانی که قبلاً مبتلا شده اند، امکان دارد بیشتر درگیر سویه اومیکرون شوند.

کد خبر 5379189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 2
      آفرین به مدیریت صحیح در ایران که همه نوع مریضی در ایران پیدا میشه و خود مردم مقصر هستند!!!!!
    • هموطن IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      8 1
      ای کاش یک نفر در این مملکت پیدا میشد که از ایشون بپرسه طبق کدام مستندات علمی میگی افرادی که قبلا کرونا گرفته اند بیشتر احتمال ابتلا به امیکرون دارند؟!!؟
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 1
      الهی که یقه مدیران نالایق کشور را بگیرد
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      2 2
      از امتحانات حضوری دانش آموزان اجتناب کنید که بشدت بانی شیوع ویروس خواهد شد..
    • محمد IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 1
      من مخالف احتیاط و مراعات نیستم ولی شما را به خدا خواهش بلکه التماس شدید می کنم که بیش از اندازه و غیر منطقی تعادل روحی و ذهنی مردم جامعه را به هم نزنید و هیاهوی بسیار برای چیز اندک راه نیاندازید؛ هیاهوی امیکرون پدر سوختگی اروپا برای پوشاندن فضاحت آنان در کنترل همین کرونایی است که تا حالا بوده.
    • طاهر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      2 1
      تالارا باز سینما باز مهمونی ها به راه
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 0
      تقلید از رهنمود های شرکت های داروسازی کار پزشکان بی سوادی است . که از دارو های بی خاصیت و زیان بار درمان کرونا استفاده نمودند. اکنون نیز فقط برای فروش شرکت های داروئی ناخواسته کار می کنند. چون حرفی برای گفتن ندارند . جز تکرار راه کار های شرکت ها. باید برای بهبود کیفیت و کمیت زندگی اموزش همگانی داد ت
    • کاربر IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 2
      وقتی قدرت کنترل قیمت تخم مرغ را ندارین انتظاری نیست که بتونید ویروس را کنترل کنید تبعید گاه ایران الان شده قدرت اول اقتصادی منطقه تازه ازش فرد مبتلا که بعید هم هست میگن وارد ایران شده یه دروغی بگین که خودتون شاخ درنیارین