۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خبر داد؛

برنامه های متنوع بسیج دانش آموزی همزمان با شهادت سردار دلها

 برنامه های متنوع بسیج دانش آموزی همزمان با شهادت سردار دلها

قزوین-مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی قزوین گفت: به منظور تبیین مکتب سردار سلیمانی بین نوجوانان برنامه های متنوع سازمان بسیج دانش آموزی قزوین همزمان با ایام شهادت سردار سلیمانی برگزار می شود.

سرهنگ محمد سرباز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی با ویژگی‌های انقلابی‌گری، ولایت مداری، استکبارستیزی، بصیرت و شجاعت در دوران‌های مختلف در دفاع از ولایت و مبارزه با استکبار درخشید و الگو و قهرمانی فاخر در تمام دوران است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین اذعان کرد: بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در نظر دارد در روز شهادت سردار دل‌ها ویژه برنامه‌های مختلفی را برای الگوپذیری از این قهرمان انقلابی برگزار کند.

وی عنوان کرد: چالش کتابخوانی " مثل حاج قاسم" به صورت تک مرحله و از محتوای کتاب مدرسه، درس حاج قاسم برگزار می‌شود که فایل PDF این مسابقه نیز در کانال شاد بسیج دانش‌آموزی به آدرس https://shad.ir/qazvinbasij بارگزاری می‌شود.

سرباز با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از برگزیدگان چالش "مثل حاج قاسم" مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند افزود: در این مسابقه ۵ فصل از کتاب در ۵ کلیپ به مدت ۵ روز از دوشنبه ۶ دی ماه لغایت ۱۰ دیماه از شبکه شاد بسیج دانش‌آموزی بارگزاری می‌شود و در پایان هرروز یک سوال از کلیپ مربوطه در کانال بارگزاری می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند از پایان پنجمین روز تا ۱۳ دی ماه با ارسال پاسخ نامه به آدرس قید شده در کانال، در این مسابقات شرکت کنند.

این مسئول به پویش "هم آوا" در استان اشاره کرد و ابراز کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در حین قرائت وصیت نامه ضمن رعایت اصول فنی و کیفیت تصویر و با پوشش کامل از خود فیلم تهیه کرده و به مسئولین فضای مجازی هر منطقه که آیدی آنها در کانال بارگزاری می‌شود ارسال کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان می‌توانند سایر محتواهای تولیدی خود از جمله کلیپ، سرود، مصاحبه‌های خاص و اثرگذار، عکس نوشته، متن ادبی یا دکلمه زیبا، پادکست، خاطرات جبهه و جنگ را با عنوان (#بچه_بسیجی) همراه با مشخصات کامل بر اساس منطقه مکانی برای ادمین های قید شده در کانال ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه و یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، مسابقه کتابخوانی آنلاین از وصیت نامه سردار دل‌ها و پویش‌های دیگر از برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است.

وی تشریح کرد: معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی با ویژگی‌هایی چون ولایت مداری، انقلابی گری، استکبارستیزی، فراگیر شدن و دانش آموز محور شدن برنامه‌ها (مردمی بودن)، معرفی حاج قاسم نه به عنوان قهرمان ملی بلکه به عنوان قهرمان امت اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم و فراگیر کردن مفهوم انقلابی گری از اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

سرباز در پایان گفت: با توجه به تقارن شهادت سردار دل‌ها با ایام امتحانات دانش‌آموزان تلاش شده تا ضمن مغتنم شمردن شخصیت برجسته سردار سلیمانی، برنامه‌ها با کیفیت اما با رعایت وضعیت کرونا و امتحانات برگزار شود.

کد خبر 5379263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha