۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

گسترش نسل علوی به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود

گسترش نسل علوی به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود

ارومیه – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید گسترش نسل علوی به یک گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و ما باید به این مسئله اهمیت بدهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام منصور امامی ظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی کانون مداحان ارومیه، اظهار کرد: اهل بیت (ع) بعد از هارون الرشید در تنگنای شدید قرار گرفتند و هر کسی که با آنها ارتباط داشت مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، کار بجایی می‌رسید که حتی با فرزندان اهل بیت (ع) نیز ازدواج نمی‌کردند. در این دوران خفقان امام کاظم علیه السلام با تشخیص صحیح از اوضاع زمان یکی از برنامه‌هایشان ازدیاد نسل بود و ایشان توانستند با درایت خود نسل علوی را در نقاط مختلف تکثیر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در مسئله جمعیت با یک بحران جدی مواجه هستیم و اگر اینگونه پیش رود نیازی به جنگ نیست و باید به این مسئله به دید یک ایدئولوژی نگاه کنیم و در منابر و هیئات مذهبی بدان بپردازیم و در مجالس نیز به تکثیر نسل علوی تاکید کنیم.

حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله کوثر هستند و خداوند این دین را حفظ خواهد کرد اما چگونگی حفظ دین مهم است، امروزه مسئله ازدیاد نسل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و باید در مجالس اهل بیت این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: اخیراً مجلس با تصویب یک طرح گام مهمی در این خصوص برداشته و می‌توان با مطالبه عمومی جهت قانون گذاری درست در این زمینه و حمایت از تکثیر نسل، جلوی این فاجعه را گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: بعد از ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار سلیمانی است باید توجه جدی بدان شود. امروزه مکتب سردار سلیمانی تبدیل به یک گفتمان شده و ضرورت دارد سیره این شهید بزرگ به آحاد مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام امامی اظهار داشت: نهم دی جزو ایام الله است و فوق العاده اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین کارهای حضرت زهرا (س) مبارزه با نفاق بود و در انقلاب اسلامی قله آن «حماسه نهم دی» است، باید بدانیم زنده نگه داشتن آن، زنده نگه داشتن اسلام است، متأسفانه عده‌ای می‌خواهند با نفوذ به مراکز تصمیم ساز نظام، انقلاب را از بین ببرند.

در پایان این جلسه حاج اکبر حسنی به عنوان نماینده جدید بنیاد دعبل خزاعی و قدردانی از زحمات محمد میلانی نماینده سابق این بنیاد، تعدادی از مداحان به بیان مشکلات خود پرداختند و نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های پیش رو ارائه دادند.

کد خبر 5379345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha