۱ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵

در تماسی تلفنی؛

پوتین و نخست وزیر لوکزامبورگ درباره اوکراین گفتگو کردند

پوتین و نخست وزیر لوکزامبورگ درباره اوکراین گفتگو کردند

رییس جمهور روسیه و نخست وزیر لوکزامبورگ امروز در تماسی تلفنی درباره اوکراین، بحران پناهجویان در مرز بلاروس و ضمانت های امنیتی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و نخست وزیر لوکزامبورگ امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی به رایزنی پرداختند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دفتر ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: در تماس تلفنی پوتین با «خاویر بتل» (Xavier Bettel) نخست وزیر لوکزامبورگ، چشم انداز ثبات در اوکراین و موضوع مهاجران در مرز میان بلاروس با کشورهای اروپایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیانیه کرملین در این خصوص اضافه می کند: «خاویر بتل» (Xavier Bettel) نخست وزیر لوکزامبورگ در این رایزنی تلفنی از افزایش تماس ها میان نهادهای اتحادیه اروپا و مقامات روسیه حمایت کرد.

روسیه تا کنون بارها تأکید کرده است که جابجایی نظامی در تمامیت ارضی این کشور تهدیدی علیه سایرین نیست. با این حال مسکو هشدار داده که مبادا ناتو بخواهد این مسئله را دستاویزی برای حضور نظامی در اوکراین یا عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی قرار دهد.

روسیه در همین راستا، عضویت اوکراین و گرجستان در ناتو و گسترش پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق را هم خط قرمز خود تلقی می کند.

کد خبر 5382102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha