۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۳

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

فعالیت سامانه بارشی در اصفهان از فردا/احتمال مه‌گرفتگی وجود دارد

فعالیت سامانه بارشی در اصفهان از فردا/احتمال مه‌گرفتگی وجود دارد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود موج بارشی جدید به استان از روز یکشنبه، گفت: عمده فعالیت این سامانه در نواحی همجوار با استان‌های جنوبی کشور است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بارش‌ها در سطح استان به ویژه غرب و جنوب اصفهان از اواسط فردا یکشنبه ۱۲ دی آغاز می‌شود، اظهار داشت: بارش‌های پراکنده نیز به تدریج سایر مناطق استان را تا روز سه‌شنبه فرا می‌گیرد.

ویبا اشاره به اینکه شدت فعالیت این سامانه در جنوب و غرب استان و با مه‌گرفتگی و کاهش دید همراه است، افزود: در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر برف می‌بارد و در کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه زاینده رود نیز بارش‌های خوبی انتظار داریم اما سیستم‌هایی که سازمان هواشناسی کشور در روزهای اخیر درباره آن هشدارهای مختلفی صادر کرده، در مناطق جنوبی کشور است که بارش‌هایی سیل‌آسا است در حالی که نیمه مرکزی شدت بارش‌ها معمولی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان درباره آلودگی هوای این کلانشهر ابراز داشت: این شرایط تا ساعات صبح فردا یکشنبه ادامه دارد اما از ساعات بعد از ظهر به سبب فعالیت سامانه بارشی بهبود خواهد یافت و تا دو روز آینده انباشت آلاینده‌ها و وضعیت مخاطره‌آمیز آلودگی هوا در شهر اصفهان بعید به نظر می‌رسد.

هنرمند با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان، ادامه داد: میانگین بارشی استان از چوپانان و خوروبیابانک با ۱.۴ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: چوپانان با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و فرودگاه اصفهان با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در ساعات آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5389289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha