۱۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۹

برای ورود به چرخه انتخابی؛

آزادکاران مدعی بعد از قهرمانی کشور وارد گود می‌شوند

 آزادکاران مدعی بعد از قهرمانی کشور وارد گود می‌شوند

با توجه به برنامه های کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی، مدعیان کسب دوبنده تیم ملی پس از رقابتهای قهرمانی کشور وارد چرخه انتخابی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد مدال آوران رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ از حضور در مرحله اول و دوم چرخه انتخابی معاف هستند و این فرصتی است برای دیگر مدعیان تا در ابتدای مسیر فرایند انتخابی، توان و شایستگی خود را به رخ کادر فنی بکشند.

بدین ترتیب تمام نگاه‌ها به مسابقات قهرمانی کشور است که به میزبانی گرگان برگزار خواهد شد، اما هنوز زمان برگزاری آن نهایی نشده است. در همین راستا محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص برگزاری این مسابقات طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ دی ماه گفت: «با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته فدراسیون آمادگی لازم را برای برگزاری مسابقات در موعد مقرر در استان گلستان دارد، اما ظاهراً این تاریخ‌ها همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهوری شده و در این تاریخ آیت الله رئیسی در استان گلستان حضور خواهد داشت، بنابراین به دنبال اخذ مجوزهای لازم و برگزاری مسابقات بدون تغییر در زمان و مکان مسابقات کشوری کشتی آزاد هستیم. در صورت عدم صدور مجوز لازم از سوی مسئولان استانی، مجبور هستیم مسابقات را با چند روز تأخیر در گرگان برگزار کنیم. ظرف امروز و فردا نتیجه نهایی اعلام خواهد شد»

اما یکی از دغدغه‌های مهم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برگزاری اردوهای آماده سازی بود که استارت آن چندی پیش با برپایی اردوی مشترک در عراق زده شد. به دنبال آن با توجه به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی کشور به عنوان مرحله اول چرخه انتخابی، اردوی دوم آزادکاران نیز با حضور ۶ مدال آور رقابت‌های جهانی در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد که در این اردو برنامه ریزی برای آمادگی جسمانی، تمرینات بدنسازی و همچنین کارهای تکنیکی در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا بهنام احسان پور مربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد برگزاری اردوها گفت: «اردوی اول ما در کشور عراق برگزار شد و در آن اردو بیشتر بر روی انجام تست آمادگی جسمانی و سنجیدن سطح آمادگی کشتی گیران و همچنین تجدید روحیه و ایجاد انگیزه آن‌ها کار کردیم و در اردوی دوم نیز تلاش کردیم تا نفرات مدال آور جهانی در یک آمادگی نسبی قرار بگیرند.»

بدین ترتیب اصل برنامه‌های تیم ملی کشتی آزاد پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی (گرگان) و با دعوت کردن از نفرات برتر این مسابقات و نفرات حاضر در این اردو آغاز می‌شود. ادامه چرخه انتخابی نیز طبق برنامه پیش می‌رود و کشتی گیران ضمن آماده سازی در اردو در این چرخه نیز حضور خواهند داشت تا در پایان ترکیب اعزامی به بازی‌های آسیایی چین و مسابقات جهانی صربستان مشخص شود.

کد خبر 5389819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha