۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ضعف زیرساخت ها عامل اصلی خسارات سیل سیستان و بلوچستان بود

ضعف زیرساخت ها عامل اصلی خسارات سیل سیستان و بلوچستان بود

زاهدان - نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف زیرساخت ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب شد بارش های چند روز اخیر تبدیل به سیلاب شود.

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بارندگی‌های هفته گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان سبب آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و زیرآب رفتن معابر و زیرساخت‌های شهری شد.

وی با اشاره به این بارش‌ها به ۸۰ درصد خانه‌های منطقه کنارک خسارت وارد کرده است، افزود: همچنین ساکنان مناطق مراد آباد، کمپ، جنگلوک، سرخ ریگ، میرآباد و چادران کپرهای خود را از دست داده اند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت تصریح کرد: وضعیت شهر «تیس» بسیار بحرانی است و دهستان‌های عورکی و پیرسهراب در محاصره کامل آب قرار دارند و تبدیل به جزیره شده اند.

وی ضمن تقدیر از نهادهایی که در این مدت یاری گر مردم منطقه بلوچستان بودند، افزود: مسئولان باید نسبت به بهسازی زیرساخت‌های منطقه اقدام کنند زیرا این زیر ساخت‌های شهری پاسخگوی بارش‌های پیش رو نیستند.

کد خبر 5393987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha