۲۰ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸

فقط پیامک‌های ارسالی از V.MASKAN مورد تأیید سامانه اسکان است

فقط پیامک‌های ارسالی از V.MASKAN مورد تأیید سامانه اسکان است

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای با تأیید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN، بر تعیین وضعیت خانه خالی تا روز اعلام شده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه‌ای ضمن تأیید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN بر تکمیل اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان در تاریخ ۲۱ و ۲۳ دیماه تاکید کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس تکلیف وزارت راه و شهرسازی و همچنین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های مختلف کشور، تعدادی ملک که وجود ساکن در آنها تاکید شده است در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد. جهت تعیین تکلیف وضعیت سکونت این املاک پیامکی با سرشماره V.MASKAN به مالکان این املاک ارسال شد که متن این پیامک بدین شرح است: «ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفاً تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.»

معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرده است: در همین راستا مالکان مذکور لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند. بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.

در پایان آمده است: مضمون پیامک ارسال شده با سرشماره V.MASKAN کاملاً مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی است و شایعات مرتبط با جعلی بودن این پیامک با این سرشماره صحت ندارد.

کد خبر 5396598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      27 0
      به اميد روزی که طراحان،تصویب کنندگان و مجریان این قانون در سامانه ثبت نام كرده و ليست اموال متنوعشان ثبت شده و به مردم اعلام شود كه از كجا آورده اند!!...و مردم بتوانند راستی آزمايي كنند...البته حتى با تصويب قانون از كجا آورده ای این عزیزان از قانون تبعیت نمی کنند !!قانون گذاران قانون گریز!
      • محمد US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
        8 0
        وقتی ۹۵درصد مردم بعداز این همه تهدیدثبت نام نمیکنند یعنی این قانون برای مردم نیست واین کذب است که هدف حمایت ازمستاجرین است،چرا بایدآدرس خانه وزندگی مردم دسترس یک کارمند ساده مدرسه یا بانک باشه ولی دارایی همین نمایندگان محرمانه.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      22 1
      به اميد روزی که طراحان،تصویب کنندگان و مجریان این قانون در سامانه ثبت نام كرده و ليست اموال متنوعشان ثبت شده و به مردم اعلام شود كه از كجا آورده اند!!...و مردم بتوانند راستی آزمايي كنند...البته حتى با تصويب قانون از كجا آورده ای این عزیزان از قانون تبعیت نمی کنند !!قانون گذاران قانون گریز!
    • FR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      14 1
      در متن قانون مالیات های خالی بندی هست که میگه وزارت راه باید سامانه ای رو طراحی کنه که در ان مالکین واحدهای خالی بتونن واحدشونو به قیمت کارشناسی اجاره بدن یا بفروشن. اگر بیش از دو بار با وجود تقاضا از اجاره یا فروش خودداری کنند، واحدشون خالی در نظر گرفته میشه. با نبود این سامانه مالیات غیر قانونیه
      • FR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
        8 2
        از خبرگذاری مهر خواهشمندم این موضوع رو پیگیری کنه. این موضوع صریحا در متن قانون بیان شده ولی هیچ کس بهش توجه نمیکنه.
    • محمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      7 0
      این سامانه چند بار حک شده وغیر قابل اطمینان.. مردم اطلاعات زندگی خود را به دست این سامانه نسپرن،،، اطلاعات یکبار کامل ریست شده وخود اظهاری ها از بین رفته... الان هم سایت جعلی آمده... پلیس فتا امشب متذکر شد. اطلاعات املاک دست خودشان هست،، خوداظهاری معنا ندارد،آقایون زمین دهاتاشون و معاف کردن گران شود
    • مهر ناز IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      15 0
      سرهنگ پاشایی گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک های تهدید آمیز به هموطنان با نام و عنوان سامانه ملی املاک و اسکان کشور مترصد کلاهبرداری از آنان هستند.
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      9 0
      اینجوری تقاضا واسه طلابشدت بالامیره و میره تو پستو خونه ها یا خونه ها تبدیل به انبار کالا میشه تازه بایه قولنامه صوری بنام اقوام شهرستانی دورش میزنن
    • teyamhr IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      5 0
      به نام خالق بی منت .اینجانب حتی در یارانه یا هیچ یک از خدمات دولتی ثبت نام نکرده و ملکی نیز ندارم .اما برای شماره 09373930667 پیامی به منظوره خانه خالی آمده!چکار باید کنم؟با تشکر مجتبا یگانه مهر
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      6 1
      مالیات خانه خالی وضع کردند تا جمعیت تهران و شهرهای بزرگ را بیشتر کنند و مصرف آب هم بیشتر میشود و عواقبش فرونشست زمین هست.تهران و اصفهان و ...در خطر فرونشست زمین هستند و نمایندگان بیسواد ما به فکر زیاد کردن جمعیت این شهرها هستند
    • AE ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      11 0
      نمايندگان مردمی و دلسوز و مسؤلین سخت کوش دولتی ،شایسته است یک ماه حقوق خود را به مستاجرین اختصاص دهند و در صورت داشتن خانه خالی یا مازاد آن را با قیمت منصفانه در اختیار نیازمندان قرار دهند و برای سایرین الگو باشند.قطعا با این عمل دنیا و آخرتشان را تضمين ميكنند.
      • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
        7 0
        به خدا اگر حاضر باشند یک ریال از حقوقشان رو بدند اموال خودشون رو محرمانه و امنیتی اعلام کردند که به کسی باج ندند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      11 0
      اول تكليف كدپستي هاي من درآوردي اداره پست را روشن كنيد كه خانه 80 متري قديمي 2طبقه اي كه دوبلكس است ويك سند دارد وجديدا در سامانه اداره پست 2 تا كد به آن اختصاص داده اند
      • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        6 0
        خانه دو ونیم طبقه ما که ب اندازه یک آپارتمان 100 متری میباشد را بااینکه یک سند دارد بایک کدپستی جدیدا متوجه شدیم دوتا کدپستی نیز به آن اضافه شده است حالا خانه ما خالی محسوب میشود .
      • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
        4 0
        با این اوضاع واحوال تا چند سال آینده برای اتاق خواب ها و آشپزخانه منازل کدپستی صادر خواهدشد تا از آن هم مالیات بگیرند .
    • بیژن IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      14 0
      این طرح از اساس نادرست و غیر قابل اجرا است اشکالات حقوقی فراوان دارد کار کارشناسی نه برای مجلس اهمیتی دارد و نه دولت تصمیمات شتابزده باری به هر جهت که بیشتر مخرب است تا راه گشا.
    • محمد IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      16 0
      مردم باید اطلاعات زندگی خود ومحل سکونت خود را ثبت کنند تا یک کارمند ساده مدرسه،بانک،دارایی،...به ان باسانی بواسطه کد ملی دسترسی یابند پس بحث امنیت کجاست بعد دارایی همین نمایندگان ومعاون وزیر راه محرمانه واعلام ان جرم است،با هر تغییر محل سکونت مردم باید بروند سامانه ثبت کنند مگر مردم بیکارند جالبه
    • AE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      9 1
      حال که قرار است مردم اوقات فراغتشان را در سامانه املاک و اسکان به تفریح بپردازند حداقل طراحی آن را اصلاح کنید ...سامانه انسان را به یاد بازی قدیمی مار و پله می اندازد!...با این تفاوت که در سامانه مار به افعی تبدیل شده و پله ها شکسته اند!...
    • AE ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      15 0
      ایرانیان در محاصره انواع سامانه...هر ایرانی یک سامانه ....هر روز که بیدار می شویم باید انواع پيامک های هشدار از سامانه های ستاندن را کنترل کنیم !...برای زنده ماندن فرد تنها داشتن یک کلیه کافی است ...از کلیه دوم مردم مالیات گزنده اخذ نمایید...سامانه کلیه اضافی...با تشکر.
    • AE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      13 0
      دانش آموزان دربعضی مناطق برای دسترسی به سامانه شاد به ارتفاعات میروند..پیرزن یا پیر مردی هشتاد ساله و بیمار را تصور کنید که خانه محقر و کاه گلیش ثبت نشده و از نظر سامانه خالی محسوب میشود این شخص باید یک گوشی هوشمند چند ميليوني بخرد و کار با آن را فرا گیرد و بالای تپه رفته و ملک لاکچريش را ثبت نمايد!
    • US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      16 0
      سالهاست با انواع وامها و مشوق ها موفق باز سازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهرها نشده اند !..حال قرار است از املاک کلنگی و غیر قابل سکونت هم مالیات بگیرند!..نمایندگان گرامی آیا میدانید چقدر ملک کلنگی و آلونک حاشیه شهر داریم که کد پستی دارند! قبل از تصویب قوانین سری به تمام نقاط شهر بزنید!
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      6 0
      مجلس و دولت در صورتی که واقعا به فکر مردم هستند قیمت ارز را به سال نود شش بازگردانند تا قیمت ملک ،طلا،خودرو و ساير كالاها بشدت كاهش پیدا کند . ...نه اینکه با تصمیمات اشتباه تورم و نرخ ارز را افزایش دهند و از تورمی که خود ایجاد کرده اند مالیات بگيرند!...دم خروس را باور کنیم یا....مردم مقصر نیستند.
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      4 0
      در صورت اجرای این قانون بخشی از سرمایه ملکی به سمت روستا ها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر خواهد رفت ....بازار ملک در ایران یک بازار سنتی است که بیشتر در اختیار بخش خصوصی است و دخالت در آن موجب تلاطم و اختلال در تمام بازارها و کم شدن اشتغال در کشور میشود...با احتیاط دخالت کنید!