۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

در ۲۴ ساعت گذشته؛

سیر نزولی کرونا در اردبیل/تعداد بیماران بد حال به ۱۱ نفر رسید

سیر نزولی کرونا در اردبیل/تعداد بیماران بد حال به ۱۱ نفر رسید

اردبیل - بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار بهبود یافته از بیمارستان ترخیص شده و تعداد بیماران بد حال به ۱۱ نفر رسید.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تداوم وضعیت آبی کرونا در استان اردبیل ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی چند هفته اخیر است و امیدواریم شاهد ادامه این روند باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۷۶ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۲۲ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

محمدیان ادامه داد: قدرت شیوع ویروس در زمستان با توجه به سردی هوا و عدم تهویه مناسب مکان‌های سربسته چندین برابر می‌شود و لذا از شهروندان تقاضا می‌شود از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور در اماکن پر تردد و شلوغ جدا خودداری کنند.

کد خبر 5404581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha