۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد؛

بازگشت رنگ زرد به نقشه‌ کرونایی استان مرکزی

بازگشت رنگ زرد به نقشه‌ کرونایی استان مرکزی

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تغییر رنگ شهرستان‌های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان از آبی به زرد، در حال حاضر هفت شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تغییر رنگ دست کم ۵ شهرستان از ۲ روز پیش تاکنون سرعت بالای چرخش اُمیکرون در استان مرکزی را نشان می‌دهد.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: شهرستان‌های ساوه، فراهان، کمیجان، آشتیان، دلیجان که تا چند روز پیش در وضعیت آبی قرار داشتند، امروز به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند که نشان از میزان بالای خطرپذیری و سرایت بیش از حد تصور ویروس است.

او تاکید کرد: دور از انتظار نیست که شهرستان‌های زرد استان در هفته‌ی آتی به رنگ نارنجی و مابقی نیز به رنگ زرد تغییر وضعیت دهند.

وی یادآور شد: پیش از این هم بارها گفته و تاکید شده بود که در صورت غفلت و هر گونه ساده انگاری، سویه اُمیکرون می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بدنه استان و کادر بهداشت و درمان و در نهایت به جامعه وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن تاکید بر آغاز موج ششم بر پایه اُمیکرون گفت: انتظار داریم و پیش بینی می‌کنیم در اواسط ماه آتی (اسفند ماه) به اوج و قله‌ی این موج برسیم و تا آن زمان باید به شدت مراقبت و محافظت کرد.

دکتر جمالیان افزود: در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان ،۷ شهرستان اراک، ساوه، تفرش، فراهان، کمیجان، آشتیان و دلیجان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان زرندیه، خنداب، شازند، محلات و خمین در وشعیت آبی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: شهرستان کاشان که در همسایگی استان و شهرستان دلیجان قرار دارد به رنگ نارنجی تغییر وضعیت داده است بنابراین مسئولین و مردم باید هوشیاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 5409339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha