۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

جمعیت جامعه ایران رو به سالمندی است

جمعیت جامعه ایران رو به سالمندی است

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: جمعیت جامعه ایران رو به سالمندی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر یکشنبه در مراسم اولین پردیس سالمندان گفت: هتل آپارتمان سالمندان در مساحتی با زیربنای یک هزارو ۸۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۵۰ نفر از طریق وبینار و همزمان با سراسر کشور توسط معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور و در زنجان با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

وی اظهار داشت: برای ساخت این مرکز اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده و در این مرکز زوج‌های سالمند می‌توانند به صورت مجزا و در سوییت‌های اختصاصی خود زندگی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ناکافی بودن محیط‌های مناسب سازی شده و دوستدار سالمند از مشکلات بهزیستی در زمینه سالمندان است.

محمدی قیداری با بیان اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی بوده و توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است، ابراز داشت: با افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی افزود: این اداره کل بیش از چهار هزار خانوار سالمند را در حوزه توانبخشی تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد نزدیک به یک‌هزار نفر سالمند مستمر بگیر بوده و ۱۴۶ نفر در مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می‌شوند و ۱۰۸ نفر نیز از خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: طرح توانمندسازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل کمک توانبخشی C.B.R و مناسب سازی از خدمات بهزیستی استان است.

محمدی قیداری با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود، افزود: با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد برداشته شود.

کد خبر 5418340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha