۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

پنتاگون اعلام کرد؛

فروش تسلیحات آمریکایی برای ارتقاء توان نظامی تایوان

فروش تسلیحات آمریکایی برای ارتقاء توان نظامی تایوان

واشنگتن با فروش تسلیحات به ارزش میلیون ها دلار به تایوان موافقت کرد که این امر نشانگر پافشاری مقامات کاخ سفید در نادیده گرفتن اصل چین واحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری تجهیزات و تسلیحات به تایوان با هدف تقویت سیستم های دفاع موشکی این جزیره موافقت کرده است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده (DSCA) در همین رابطه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتقاء سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» به بهبود امنیت دریافت کننده آن و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی، اقتصادی و پیشرفت در منطقه کمک می کند.

آژانس مزبور در ادامه این بیانیه آورده است: این فروش پیشنهادی با حمایت از تلاش‌های مستمر دریافت‌ کننده آن برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است.

همه اینها در حالی است که جزیره تایوان بخشی از خاک چین محسوب می شود و پکن بارها از کشورها خواسته است تا از برقراری هر گونه مناسبات جداگانه با این جزیره خودداری وزرند چرا که این مسئله زیر پا گذاشتن اصل چین واحد محسوب می شود.

آمریکا همزمان با رویکرد دوگانه اش در این زمینه در ظاهر و به کلام گفته است که به اصل مذکور پایبند است، اما در عمل از طریق چنین اقداماتی سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در این جزیره را دارد.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست ایندوپاسیفیک سعی دارند تا با به کاری گیری سیاست‌های تفرقه انگیزانه و همچنین با حمایت از جدایی طلبان مناطق مختلف در چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت، قدرت روزافزون پکن را مهار نمایند.

کد خبر 5419992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha