۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

یاسر احمدوند درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت

یاسر احمدوند درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سعید تشکری را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّکَ راضیة مَرضیةً

خامه خوش تراش خادم خوش نام و پرآوازه فرهنگ فروزان رضوی از خروش و تپش باز ایستاد و شیفتگان ادبیات خنشان و دلکش دینی و آیینی را به سوگی سترگ نشاند.

سعید تشکری خوشه‌ای خوش‌نما بود از شاخساران اندیشه ریشه‌دار و ادب بالنده خراسان بزرگ که در اوج باروری و در آستانه بهارآوری، دستخوش خزان شد.

آن فقید «سعید» واله واژه و کلمه بود و دلباخته آموختن و آموزگاری تا آخرین نفس؛ گواینکه طلایه‌داری جایزه نوخاسته داستان حماسی و نیز برگزیدگی سزاوارانه در جایزه‌ای آراسته به نشان دلنشین جلال آل قلم در همین روزهای واپسین، گواه مدعاست؛ همچنین بر جای نهادن آثار پرشمار داستانی و نمایشی آماده انتشار و شاگردان شایسته سوگواری که مشعله‌دار راه روشن اویند و رهگشای آفاق نامکشوف فرارو.

آن جان خروشان و خیال خیزان -که مفتون گنبد فیروزه‌ای گوهرشاد بود و مطاف قلم «سبزآبی» اش، گلدسته‌های زرین سلطان سریر ارتضا- رضا به قضا داد تا برای همیشه قریب آن غریب هماره حبیب باشد و مأنوس با انیس نفوس.

آن شیدای شمس الشموس -که هزار پنجره مضمون آفتابی داشت- بال در بال نسیم، به «بار باران» ره یافته و هم‌سرای سپیده شد تا «ولادت» دگرباره داشته باشد در خلوتگه خورشید و در گستره آسمانی روشنا و مهر.

در این دم همدمی بهت و اندوه تنها دلخوشیم که آن روان بی‌قرار در کرانه رضوان آرام گرفته و فرجام زیست شورانگیزش، یک «موقف» دلپذیر است تا هم‌آوا شویم بدین نوا که:
«عاش سعیداً و مات سعیداً»

یاسر احمدوند
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»

کد خبر 5421761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha