۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰

به صورت جداگانه و در حاشیه نشست برچیدن تحریم‌ها؛

«اولیانوف» با نمایندگان ایران، اروپا و آمریکا در وین دیدار کرد

«اولیانوف» با نمایندگان ایران، اروپا و آمریکا در وین دیدار کرد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی از دیدار خود به صورت جداگانه با رؤسای هیات‌های مذاکره‌کننده ایران، تروئیکای اروپایی و نماینده آمریکا در حاشیه نشست برچیدن تحریم ها در شهر وین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی امروز شنبه در پیامی توییتری از دیدار جداگانه خود با رؤسای هیات‌های مذاکره‌کننده تروئیکای اروپایی و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حاشیه نشست برچیدن تحریم ها در شهر وین خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این باره گفت: با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی هیات های فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار کردم تا درباره مسیر پیش رو در مذاکرات وین پیرامون برجام گفتگو کنیم.

«اولیانوف» با نمایندگان ایران، اروپا و آمریکا در وین دیدار کرد

«میخائیل اولیانوف» در پیام دیگری نیز نوشت: با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما مسائل پرچالشی که نیار به حل و فصل آنها در مذاکرات وین درباره برجام داریم را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

وی سپس در پیامی دیگر اضافه کرد که با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در نشست برچیدن تحریم ها نیز جداگانه دیدار داشته است.

«اولیانوف» با نمایندگان ایران، اروپا و آمریکا در وین دیدار کرد

اولیانوف روز گذشته نیز در توییتی نوشته بود: کار فشرده بر روی برجام در وین در حال انجام است. قرار است هر سه کارگروه (در مورد برچیدن تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و اجرا) امروز برای رسیدگی به مسائل باقی مانده تشکیل جلسه دهند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: آمریکا هم نمی‌تواند هزینه تصمیمات مخرب و غلط خود از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران بپردازد، در بحث تضمین‌ها توافقاتی حاصل شده ولی هیچ چیز توافق نمی‌شود، مگر همه چیز توافق شود.

گفتنی است که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران جهت شرکت در ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور برچیدن تحریم‌های آمریکا بامداد سه شنبه گذشته و پس از یک وقفه کوتاه راهی شهر وین پایتخت اتریش شد.

کد خبر 5423431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha