۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۲۵

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

آمادگی خراسان جنوبی برای ترانشیپ و ترانزیت کالا از مرزها

آمادگی خراسان جنوبی برای ترانشیپ و ترانزیت کالا از مرزها

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عزم ما برای توسعه مراودات با افغانستان، بسیار جدی است، گفت: برای ترانشیپ و ترانزیت کالا از مرزهای استان آمادگی لازم را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شنبه شب در جلسه دیدار جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد و شیر احمد عمار مسئول نمایندگی وزارت خارجه افغانستان در هرات اظهار کرد: افغانستان و ایران دو کشور همسایه با اشتراکات دینی، قومی و زبانی فراوانی هستند.

وی ادامه داد: ما سالهاست در کنار هم در عین صلح و صفا زندگی می‌کنیم لذا لازم است مراودات و ارتباطات دوطرفه دو کشور بیشتر شود.

استاندار خراسان جنوبی از نشست دوجانبه با والی فراه گفت و بیان داشت: استانداران استان‌های مرزی ایران در خصوص تصمیم‌گیری برای مراودات با همسایه‌های مرزی، از طرف وزارت‌های کشور و امور خارجه، اختیار تام دارند و این انتظار هم می‌رود که والی فراه هم این اختیار را در تصمیمم گیری ها داشته باشد.

قناعت متذکر شد: برای آن دیدار، تفاهم نامه‌ای آماده شده بود و ما آمادگی لازم برای امضای آن را داشتیم اما والی فراه، امضای تفاهم نامه را به جلب موافقت بزرگان کابل موکول کرد.

وی تأکید کرد: از تاریخ دیدار ما ۱۷ روز می‌گذرد و هنوز اقدامی از ناحیه والی فراه صورت نگرفته و این به معنای از دست دادن زمان است که به ضرر دو طرف می‌باشد.

به گفته وی؛ یکی از مصوبات آن دیدار، معرفی نمایندگان تام‌الاختیار دو طرف بود که بتوانند طی نشست‌های مکرر، در خصوص حل و فصل مسائل رایزنی کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث سوخت هم آن روز مفصل بحث شد، گفت: سوختی که از مرزهای ایران به افغانستان صادر می‌شود، در بهترین پالایشگاه‌ها و طبق استانداردهای ویژه تولید می‌شود.

قناعت متذکر شد: صحبت در خصوص کیفیت و استاندارد سوخت، نظر کارشناسی نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند.

وی با تأکید بر اینکه ما بهترین پالایشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را در سطح کشور داریم، اظهار داشت: همان طور که در دیدار با والی فراه عنوان شد، این امکان برای کارشناسان و مهندسان شما فراهم است که از امکانات پالایشگاهی و آزمایشگاهی ما در سطح کشور بازدید کنند و از استاندارد بودن سوخت تولید ایران مطمئن شوند.

به گفته وی؛ سوخت تولیدی در کشور، توسط خود مردم و در حمل و نقل استفاده می‌شود و نظرات غیرکارشناسی در مورد بی کیفیتی سوخت، شیطنت‌هایی برای کمرنگ کردن روابط است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی موجود در استان گفت: ما ۱۷ بیمارستان با تجهیزات و امکانات خوب داریم که فرصت مناسبی برای پذیرش و درمان بیماران افغانستانی است.

قناعت ادامه داد: در نشست با والی فراه هم این موضوع عنوان شد که نمایندگان شما می‌توانند با سفر به استان، این زیرساخت‌های درمانی را از نزدیک ببینند و اعلام نظر کنند.

وی تصریح کرد: برای هر دو شکل ترانشیپ و ترانزیت کالا از مرزهای استان، عزم و اراده ما جدی است و آمادگی لازم را هم داریم.

به گفته وی؛ هر کدام از این دو حالت ترانزیت و ترانشیپ، اصول و مقدماتی نیاز دارد و باید طبق چارچوب‌های خاص خود اعمال شود.

کد خبر 5423678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha