۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

حمایت مالی دامپزشکی اردبیل برای جذب نیروی انسانی الزامی است

حمایت مالی دامپزشکی اردبیل برای جذب نیروی انسانی الزامی است

اردبیل-مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مشکلات در زمینه کمبود اعتبار و نیروی انسانی دامپزشکی اردبیل را رنج می‌دهد که حمایت مالی در تأمین اعتبار لازم به منظور جذب نیرو الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی ظهر چهارشنبه در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای در زمینه کمبود اعتبار و نیروی انسانی دامپزشکی را رنج می‌دهد که حمایت مالی در تأمین اعتبار لازم به منظور جذب نیرو می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار مورد نیاز فراهم شود، در قالب طرح و قرارداد جذب‌های ۳۶ ماهه نیروی انسانی با رده‌های مختلف دانش‌آموختگی دامپزشکی برای پیشبرد اهداف و خدمات در جامعه تسهیل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: ماهیت کار دامپزشکی تعطیل‌بردار نیست و انجام برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور در قالب‌های منظم و زمان‌بندی شده واکسیناسیون به پیش می‌رود و اگر در این راستا کوتاهی شود، با طغیان بیماری‌های مختلف دامی مواجه می‌شویم.

تکلوی بیان کرد: بی‌توجهی به موضوع مخاطرات بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت، چنان که نمونه آن را در همه‌گیری بیماری تب برفکی و شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های گذشته در کشور تجربه کردیم.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی در منطقه و گستره فعالیت‌ها اضافه کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و جایگزین نشدن افراد، حتی در شرایط ویژه و حساس شیوع ویروس کرونا پرسنل دامپزشکی در محل کار حاضر بودند و خدمات‌رسانی به دامداران، روستاییان و عشایر منطقه بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای انجام شد.

تکلوی اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی با وجود همه کاستی‌ها از مزرعه تا سفره به طور مستمر در جریان است و نتیجه آن در قالب تأمین امنیت، تضمین سلامت مواد غذایی و افزایش اعتماد عمومی در جامعه مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش و رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگه را دارد.

تکلوی گفت: ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور در اردبیل فعال است و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به نزدیک ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد.

کد خبر 5431734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha