۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۷ درصد کودکان کاشان واکسن کرونا زده اند

 ۷ درصد کودکان کاشان واکسن کرونا زده اند

کاشان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حدود ۷ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ سال منطقه کاشان واکسن زده اند.

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون اظهار داشت: به دلیل سرایت بالای این سویه لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون یک راه مطمئن جهت جلوگیری از ابتلاء به عوارض شدید ویروس کرونا است، ابراز داشت: البته باید توجه داشت حتی در صورت واکسیناسیون باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه از بین جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان حدود ۸۶ درصد دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: حدود ۷۸ درصد مردم هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در بازه جمعیتی ۵ تا ۱۲ سال منطقه کاشان نیز ۷ درصد واکسن را دریافت کرده‌اند.

دلاوری با اشاره به اینکه تاکنون شش هزار و ۹۰۱ بیمار برای بستری موقت در منطقه کاشان پذیرش شده‌اند، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۴ هزار و ۴۵۲ تست مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۲ روز گذشته ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در منطقه کاشان فوت کرده‌اند، ادامه داد: این نشان می‌دهد که به طور متوسط هر روز دو نفر در منطقه کاشان بر اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از این افراد جان باخته مرد و بقیه زن بوده‌اند، تاکید کرد: اینکه تصور کنیم اومیکرون نسبت به دیگر سویه ها خفیف‌تر است و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غافل باشیم یک تصور اشتباه است

کد خبر 5432202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha