۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴

یک نماینده مجلس:

محیط زیست زمینه‌های پیشرفت خود را به مخاطبان نشان دهد

محیط زیست زمینه‌های پیشرفت خود را به مخاطبان نشان دهد

یک نماینده مجلس گفت: نمایشگاه محیط زیست باید با هدف نشان دادن زمینه‌های پیشرفت خود به مخاطبان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بیگی، با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در رابطه با اینکه برگزاری این نمایشگاه چه کمکی به بهبود اوضاع محیط زیستی کشور می‌کند، توضیح داد: از نظر طبیعی هدف بدیهی که هر نمایشگاهی دنبال می‌کند، آشنا کردن مردم با حوزه‌های مرتبط و بالا بردن اطلاعات عمومی است که می‌تواند کاملاً اثرگذار باشد. طبیعتاً نمایشگاه محیط زیست هم تلاش می‌کند حوزه‌های خود را معرفی، ضرورت‌های محیط زیست را خاطرنشان کند و در مرحله بعد اقداماتی که انجام می‌دهد را شفاف سازی کند و بعد از آن با مشارکت همگانی به اهداف مدنظر دست یابد.

وی افزود: مسلماً با مشارکت‌پذیری، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت بهتر پیش می‌رود البته باید مسیر ارتباطی را با مردم آموزش بدهند، طبیعتاً این نمایشگاه هم همین هدف را تعقیب می‌کند و اگر بتوانیم زمینه‌های مشارکت‌عمومی را تقویت کنیم خواهیم توانست انرژی به مراتب بالاتر بدون هزینه را داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محیط زیست زمینه‌های پیشرفتی که داشته، تفاوت‌هایی که نسبت به گذشته پیدا کرده و عرصه‌هایی که در آن زمینه فعالیت می‌کند را در این نمایشگاه به مخاطبین خود به خصوص نخبگان و صاحب نظران و مردم عامه و دانشجویان نشان دهد.

وی در خصوص حمایت‌های مجلس از شرکت‌های دانش بنیان محیط زیست اظهار کرد: مجلس برای شرکت‌های دانش بنیان هم برای ثبت اختراعات و هم پشتیبانی از کارهایی که در این عرصه انجام می‌شود حمایت می‌کند، همچنین در راستای کمک به تجاری شدن‌محصولات آنها کارهای خوبی را به تصویب رسانده و در دو بخش معاونت علمی ریاست جمهوری و علوم و تحقیقات، تلاش کرده تا این شرکت‌ها به توسعه برسند به ویژه اینکه پشتوانه خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان پیش بینی کرده‌ایم.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حضور برخی شرکت‌های خارجی و داخلی از تاریخ ۷ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۸ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه محصولات متفاوت این صنعت قرار است عرضه شود.

کد خبر 5433046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha