۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۲

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

عرضه میوه شب عید در استان همدان ۲۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود

عرضه میوه شب عید در استان همدان ۲۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود

همدان- سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تخصیص یک‌هزار و ۸۰۰ تن میوه عید برای استان همدان خبر داد و گفت: قیمت آنها ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار تعیین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین تقوی یکشنبه در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه همدان با تاکید بر اینکه در زمینه تأمین اقلام اساسی و مایحتاج مردم در شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در سال‌های گذشته در این ایام با مشکلاتی در توزیع گوشت و مرغ روبرو بودیم اما هم اکنون، در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مازاد تولید گوشت در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده تا پایان فروردین ماه طبق جوجه‌ریزی‌ها مشکلی در تأمین مرغ وجود دارد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ماه گذشته بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان همدان صورت گرفت که این میزان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون قطعه بیشتر است، خاطرنشان کرد: در استان همدان نه تنها بیش از میزان مصرف، تولید وجود دارد بلکه ذخایر مرغ منجمد در استان نیز مناسب است.

تقوی، وضعیت برنج، گوشت قرمز و شکر در استان همدان را نیز مناسب دانست و افزود: نباید اجازه دهیم سودجویان بازار را ملتهب یا احتکاری صورت گیرد.

وی از تخصیص یک‌هزار و ۸۰۰ تن میوه عید برای استان همدان خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۲۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب است که قیمت آن نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار تعیین خواهد شد تا در بازار شاهد برقراری تعادل و تنظیم باشیم.

توزیع میوه تنظیم بازاری از بیستم اسفندماه

این مسئول با تصریح بر اینکه در سال جاری این میوه‌ها از ۲۰ اسفندماه توزیع خواند شد، خواستار همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های مربوطه در توزیع مناسب این میوه‌ها شد.

تقوی در ادامه صحبت‌های خود از افتتاح میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار طی روزهای آینده نیز خبر داد و افزود: تعداد ۶ غرفه در ابتدای سرگذر عرضه این محصولات را به صورت تولید به مصرف خواهند داشت.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در راستای تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام ماه رمضان نیز اندیشیده و هم اکنون اقداماتی برای تأمین گوشت سفید و گوشت مرغ به انجام رسیده است.

کد خبر 5435136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha