۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱

جهاددانشگاهی اعلام کرد؛

توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

جهاددانشگاهی اعلام کرد پیش بینی می شود فضای همکاری دوجانبه بین این نهاد و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور با دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی دیدار داشتند.

آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در این نشست مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش‌ از پیش فراهم شود.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب‌وکارهای دنیای امروزی هستند بر ضرورت ایجاد ساختارهای آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای جدید جامعه و صنعت تاکید کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار است.

کازوتوشی با ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح‌های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی نیز در این دیدار به تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

وی در این دیدار آمادگی جهاددانشگاهی را در انجام پروژه‌های مشترک در حوزه‌های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذرهای هیبریدی، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و بین‌شهری و همچنین پروش آبزیان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ژاپن اعلام کرد.

کد خبر 5435505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha