۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵

توسط انتشارات آرادمان؛

دو نمایشنامه از سیدمحمد طباطبائی منتشر می‌شود

دو نمایشنامه از سیدمحمد طباطبائی منتشر می‌شود

سید محمد طباطبائی، روزنامه‌نگار و نویسنده از پایان نگارش دو نمایشنامه «برف» و «عمو تیغ تیغی» برای انتشار توسط انتشارات آرادمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد طباطبایی درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: چند ماه اخیر روی دو نمایشنامه کار کردم که به تازگی نگارش هر دو اثر تمام شده و تحویل ناشر داده‌ام. یکی از نمایشنامه‌ها که برف نام دارد بر اساس داستانی از محسن حکیم معانی است و به موضوع جنگ و تأثیرات اجتماعی آن بر خانواده می‌پردازد. داستان در مورد خانواده‌ای است که ۳۰ سال بعد از شهادت فرزند بزرگ خانه، اعضای خانواده بر سر موضوعی با هم اختلاف نظر دارند.

وی ادامه داد: در واقع در این نمایشنامه نگاهی هم به خانواده برادر خودم داشتم و به نوعی می‌خواستم بگویم آن تصویر کلیشه‌ای که از مسائل و مشکلات خانواده‌های شهید ارائه می‌شود تصویر کاملی نیست و آنها با مسائلی مواجه هستند و رنج‌هایی را متحمل می‌شوند که برای خیلی‌ها اصلاً قابل تصور نیست.

این روزنامه‌نگار درباره نمایشنامه دیگری که نگارش آن را به پایان برده است گفت: نمایشنامه «عمو تیغ تیغی» در واقع یک عاشقانه سیاسی است که در فضای قبل از انقلاب و در دهه ۳۰ می‌گذرد. این نمایشنامه بر اساس یک واقعیت تاریخی و زندگی و سرگذشت دو نفر از چهره‌های فرهنگی و ادبی معاصر نوشته شده و تحقیق برای نوشتن آن از قبل انجام شده بود. شخصیت‌های آن و شاکله اصلی اثر واقعی هستند اما به طور حتم ذهن خیال‌پرداز نویسنده در نمایشنامه حضور فعال داشته است.

او همچنین از شروع تحقیق برای نگارش یک نمایشنامه تاریخی دیگر خبر داد و گفت: هر دو نمایشنامه «برف» و «عمو تیغ تیغی» را برای انتشار به نشر آرادمان سپرده‌ام.

سال گذشته هم دو کتاب «جسارت نباشد اگر…» (دفتر شعر) و «هفت نامه به مرتضی کیوان» از این نویسنده توسط انتشارات آرادمان منتشر شد که کتاب «هفت نامه به مرتضی کیوان» چندی پیش به چاپ دوم رسید.

سید محمد طباطبایی، روزنامه‌نگار، نویسنده و هنرمند عرصه تئاتر و از فعالان حوزه فرهنگ، رسانه و هنر است که تا کنون کتاب‌های متعددی از او منتشر شده و آثار نمایشی متعددی را روی صحنه به اجرا درآورده است. نمایش «پیغام را به شاه برسانید» از او برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی شده است. او همچنین چندین سال دبیر مجمع کانون‌های تئاتر دانشگاه‌های کشور و دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده است.

کد خبر 5435524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha