۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۱

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خبر داد:

آغاز روند نزولی مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در قزوین

آغاز روند نزولی مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در قزوین

قزوین - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه روند نزولی مراجعات بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در قزوین آغاز شده است، گفت: با پرهیز از عادی انگاری می‌توانیم نوروزی آرام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله دیدبان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بیماری کرونا سه قله ابتلاء، بستری و فوتی دارد که هم اکنون در قله فوتی‌ها قرار داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: در هفته اخیر تعداد فوتی‌های ما ۴۲ نفر بوده است و در هفته پیش تر ۳۳ نفر را از دست داده‌ایم و این اعداد نشان می‌دهد ما در قله فوتی‌ها قرار داریم و امیدواریم این آمار به زودی فروکش کند.

این مسئول تبیین کرد: هفته گذشته تعداد ۹۱۰ بیمار بستری داشته‌ایم که در این موضوع کاهش چشم گیری را نسبت به هفته قبل شاهد بودهایم.

وی تبیین کرد: هم اکنون شهرستان‌های آوج، بویین زهرا، البرز و آبیک در وضعیت نارنجی هستند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و نیز پیش بینی می‌شود با توجه به روند کاهش ابتلاء و شیوع بیماری هفته آینده شهرستان‌های نارنجی به وضعیت زرد وارد شوند.

دیدبان اذعان کرد: روند کاهشی بیماران سرپایی از هفته پیش آغاز شده است، دو هفته قبل ۲۷۲۰ مراجعه سرپایی داشتیم ولی این تعداد در هفته گذشته به ۲۰۰۵ نفر مراجعه رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون شاهد سیر نزولی مراجعات سرپایی بیماران هستیم، توضیح داد: در قله پیک روزانه ۱۴۴۱ بیمار سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند ولی در یک کاهش چشمگیر دیروز ۵۳ مراجعه و روز دوشنبه ۱۴۶ نفر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند و با این وجود در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر از هم استانی‌های خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر در سطح جامعه عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نداشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم که فروردین و ایام عید آرامی داشته باشیم.

این مسئول گفت: تعداد فوتی‌های ما در بهمن ماه ۵۸ نفر بوده و در اسفند ماه تا کنون ۵۶ را از دست داده‌ایم و بیشتر این افراد بالای ۶۰ سال سن داشته‌اند.

دیدبان با اشاره به آمار واکسیناسیون در سطح استان تصریح کرد: امروز بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دز اول واکسن را دریافت کرده آمد و این آمار در دز دوم ۸۷ درصد و در دز سوم ۳۸ درصد است که در مجموع تا کنون در استان ما بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

این مسئول تشریح کرد: مهم‌ترین تنگنای ما کمبود منابع است و متأسفانه از هر نظر کمبود قرار داریم و یکی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه که از سوی بیمه تأمین اجتماعی تأمین می‌شود از خرداد ماه پرداخت نشده و ما هم اکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبه از تأمین اجتماعی داریم.

دیدبان مطرح کرد: به دلیل عدم پرداخت این مطالبات توان تأمین منابع مورد نیاز بیمارستانی و دارویی از ما صلب شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش شال بیشترین جامانده از واکسیناسیون را دارد و بیشترین استقبال و کامل‌ترین واکسیناسیون در بخش بشاریات اتفاق افتاده است، از هم استانی‌های عزیز انتظار داریم علاوه بر تکمیل روند واکسیناسیون خود به واکسیناسیون اطفال زیر ۱۲ سال مبادرت ورزند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سراسری تأثیر ویژه ای در کاهش مرگ و میرها و شدت بیماری داشته است، در این پیک در شلوغ ترین روزها تعداد بستری‌ها ۴۰۰ نفر بوده است و در مقایسه با سایر پیک‌ها تأثیر به سرای واکسیناسیون را می‌بینیم لذا تاکید ویژه ما همچنان تکمیل پروسه واکسیناسیون برای همه شهروندان است.

کد خبر 5436792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha