۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۱

نماینده ولی فقیه در گیلان:

هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش ها رویکرد جهاد تبیین است

هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش ها رویکرد جهاد تبیین است

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب در همه امور است، گفت: هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش ها رویکرد جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع «بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱» بیانات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب در همه امور دانست و گفت: بر اساس بیانات رهبری بسیاری از فعالیت‌ها جهاد محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انسان زمانی جهاد می‌کند که یکی از اهداف دشمن را هدف قرار داده و خنثی کند، افزود: رویکرد در جهاد تبیین باید هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد شبهه است، گفت: باید به این شبهات پاسخ دهیم و از سوی دیگر نیز ارزش‌ها باید تبیین شود.

وی بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی تأکید و اضافه کرد: تغییر گفتمان نسل جوان جامعه از حربه‌های امروز دشمنان است لذا باید به سبک زندگی اسلامی توجه شده و حریم‌ها رعایت شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تهیه و تدوین شده است، گفت: این طرح‌ها باید به تمام دستگاه‌های متولی ارائه و برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای همه اموری است که سبب تعالی جامعه می‌شود، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت محیط زیست، فرهنگ و فضای مجازی را از موضوع‌های اصلی گیلان برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما این بود پسماند، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی تبدیل به گفتمان جامعه شود و این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه آثار مخرب زیست محیطی پسماند بسیار سخت است، تصریح کرد: به میزانی که فرهنگ‌های مبتذل تأثیر منفی دارد، پسماند نیز اثر سو می‌گذارد.

آیت الله فلاحتی به ساماندهی حریم ۶۰ متری ساحل در استان توسط مسئولان اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب نیز یقین دارم می‌توانیم به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت تولید از موضوع‌های مهم در کنار گردشگری گیلان است، بیان کرد: آسیای میانه بستر مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی استان است.

کد خبر 5437110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha