۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

سیر نزولی پیک ششم کرونا در قزوین شروع شده است

سیر نزولی پیک ششم کرونا در قزوین شروع شده است

قزوین- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد از قله پیک ششم کرونا عبور کرده ایم و سیر نزولی روند همه‌گیری بیماری را طی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله دیدبان در نشست استانی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: وضعیت واگیر و ابتلاء به کرونا در استان قزوین و کشور رو به کاهش است و در حال عبور کامل از موج ششم بیماری هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین توضیح داد: هم اکنون ۱۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مورد بستری جدید و ۲۲ مورد ابتلای جدید به ما گزارش شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال بستری در ای سی یو ۱۹ بیمار است و تعداد سه فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به ثبت رسیده است و خوشبختانه در هفته دوم اسفند ما با کاهش معنا دار تعداد فوتی‌ها در استان رو به رو بوده ایم.

این مسئول به آمار استقبال از واکسیناسیون سراسری در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، این آمار در دز دوم بیش از ۸۸ درصد و در دوز سوم نیز ۴۰ درصد را گذرانده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۸۹ نفز هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند.

دید بان با اشاره به رنگ‌بندی شهرستان‌های استان قزوین با وضعیت کرونا عنوان کرد: هم اکنون آوج در وضعیت زرد قرار دارد و سایر شهرستان‌ها در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

این مسئول توضیح داد: رشد تعداد بیماران بستری در هفته‌های گذشته کاهش یافته؛ کاهش بستری و فوتی‌ها را در هفته جاری شاهد بودیم و روند بستری در هفته جاری نسبت به دو هفته اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: فوتی مثبت در اسفندماه سال جاری نسبت به بهمن افزایش یافته است و بیشتر موارد فوتی مربوط به افراد ۸۰ سال به بالا بوده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان قزوین گفت: در شهرستان قزوین تعداد فوتی و بستری نسبت به هفته گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش داشته است، در تاکستان نیز تعداد فوتی و بستری کم شده کاهش و در شهرستان البرز میزان بستری کاهش اما فوتی کاهش نیافته است. در بویین زهرا تعداد بستری کاهش چشمگیری نسبت به هفته گذشته داشته است و در شهرستان آبیک علاوه بر کاهش ابتلاء کاهش در هفته سوم اسفندماه فوتی نداشتیم.

این مسئول در خاتمه با اشاره به این موضوع که بخش شال کمترین میزان استقبال به واکسن در استان قزوین را داشته است خاطرنشان کرد: واکسیناسون تنها راه قطعی مبارزه ما با کرونا است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن واکسن همگانی را به اتمام برسانیم.

کد خبر 5446868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha