۷ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۳

سرپرست فرمانداری پارس آباد خبر داد؛

تأمین ۳۰۰ تن علوفه برای عشایر و دامداران گرفتار در برف

تأمین ۳۰۰ تن علوفه برای عشایر و دامداران گرفتار در برف

پارس آباد - سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد گفت: به دنبال بارش سنگین برف و مشکل تأمین علوفه در مناطق عشایری و روستایی پارس‌آباد، ۳۰۰ تن علوفه در اختیار دامداران قرار گرفت.

جابر جهان‌بین در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با همکاری کشت و صنعت مغان این ۳۰۰ تن علوفه برای تأمین نیاز جامعه عشایری و دامداران منطقه تأمین شده تا مشکلی از این بابت متوجه فعالان این بخش نشود.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته به دنبال گله‌مندی دامداران و عشایر منطقه از تأمین نشدن نهاده‌های دامی و علوفه ما سعی کردیم از طریق ستاد مدیریت بحران، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها تأمین علوفه و نهاده‌های دامی را در اولویت قرار دهیم که با نظر مساعد هیئت مدیره کشت و صنعت مغان ۳۰۰ تن علوفه تأمین شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس‌آباد گفت: قرار است ۴۲۰ تن نهاده‌های دامی نیز از طریق سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استان اردبیل تأمین شود تا با عادی شدن شرایط جوی امکان تهیه علوفه برای دامداران و عشایر منطقه فراهم آید.

جهان‌بین به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب کشت و زرع در پارس‌آباد و منطقه مغان اشاره کرد و افزود: امیدواریم نزول رحمت الهی در نخستین روزهای سال جدید زمینه افزایش رزق و روزی و برکت را فراهم کرده و همه ما را در سال‌جاری با نعمت باران و افزایش تولیدات کشاورزی غرق رحمت و مهربانی خود قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده نیز تداوم این بارش‌ها را برای کشت و زرع مناسب سال زراعی جاری شاهد باشیم تا در فصل برداشت کیفی‌ترین و مطلوب‌ترین محصولات زراعی، باغی برداشت شده و تأمین نیازمندی‌های دامداران را نیز شاهد باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در کنار تأمین نهاده‌ها، سعی بر این است تا از دامداران و مرغداری‌های صنعتی منطقه نیز حمایت شده و زمینه افزایش ظرفیت تولید را در این بخش شاهد باشیم.

کد خبر 5454208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha