۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵

معاون سیاسی استاندار سمنان:

سفرهای نوروزی استان سمنان ۵۷ درصد افزایش یافت

سفرهای نوروزی استان سمنان ۵۷ درصد افزایش یافت

دامغان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، با بیان اینکه سفرهای نوروزی استان نسبت به سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافت، گفت: در تعطیلات همچنین شاهد افزایش چشم گیر اسکان مسافران بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری دامغان که برای نخستین بار در سال جاری به میزبانی دانشگاه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سفرهای نوروزی سال جاری به استان نسبت به سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافت، ابراز کرد: این افراد به دلیل دو سال کرونا، قابل پیش بینی بود لذا تمهیدات لازم برای اسکان و خدمت رسانی به مسافران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور نیز میزان سفرهای نوروزی نسبت به سال قبل ۴۷ درصد بیشتر شده است، تاکید کرد: شاهد هستیم که میزان سفرهای نوروزی در استان ده درصد از میانگین کشوری هم بالاتر است که این موضوع ظرفیت خوبی برای ارتقای اقتصادی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود.

جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در رتبه نهم کشور از لحاظ میزان گردشگر نوروزی شناخته شد، ابراز کرد: یکی از اولویت‌های مهم ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان، حفظ سلامت و ارتقای خدمت رسانی به مسافران بود که خوشبختانه اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

ریواده در دیگر بخش سخنان خود به ضرورت واکسیناسیون در استان اشاره کرد و با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات به صورت حضوری باز خواهند بود، گفت: خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون اقدام جدی داشته باشند از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز تمهیدات لازم برای اقناع خانواده‌های دانش آموزان را بیندیشد.

وی همچنین به مهمترین رویدادهای سال قبل نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سمنان در آبان ماه ۱۴۰۰ توضیح داد: خوشبختانه بیشتر اعتبارات نقدی این سفر به حساب واریز شده که می‌تواند منشأ تحولات خوبی محسوب شود. از سوی دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های دارای ردیف بودجه و اولویت را پیگیری کنند تا وعده‌های دولت به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.

کد خبر 5454416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha