۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۲

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تولید دانش‌بنیان بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد

تولید دانش‌بنیان بخش کشاورزی را متحول خواهد کرد

اردبیل- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید دانش‌بنیان بخش کشاورزی را متحول و در عین حال به خودکفایی کامل می‌رساند.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شرایط حساس اقتصادی کشور با طرح شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین همه مسئولان را به سمت حرکت راهبردی در تقویت نظام تولید با محوریت دانش‌بنیان سوق داد تا کشور در این مقطع خطیر در گذر از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن بتواند به سمت خودکفایی سوق پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی ما به تولید دانش‌بنیان بذر و سایر نهادهای بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و تولید محصولات دامی نیاز داریم تا بتوانیم در کنار افزایش تولید، بهره‌وری و تولید ناخالص را در این حوزه ارتقا دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش ایستگاه‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی گفت: انتظار می‌رود در سطح ملی و استانی تولید بذور متناسب با اقلیم و شرایط جوی استان‌ها مورد توجه قرار گرفته تا افزایش تولید محصولات با ارزش و استراتژیک را در تأمین نیاز داخلی و حتی گوش چشمی به صادرات این محصولات شاهد و ناظر باشیم.

جهانگیرزاده وظیفه خطیر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و فعالان بخش خصوصی را در تحقق شعار سال یادآور شد و افزود: باید مسئولان از همین روزهای نخستین سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی دقیقی را در تحقق منویات مقام معظم رهبری داشته باشند تا با سپردن کارها به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خلاق، نوآور و فناور بتوان در عرصه تولید بیش از گذشته موفق عمل کرد.

وی نتیجه و ثمره تولید دانش‌بنیان را اشتغال‌آفرینی مؤثر، مولد و با دوام توصیف کرد و ادامه داد: ما امروز در کشور برای تقویت نظام درآمدی و افزایش سرانه درآمد مردم نیاز مبرم به تولید با ارزش افزوده بیشتر و صادرات‌محور داریم که در این زمینه بخش کشاورزی می‌تواند به معنای واقعی حرکت‌های مؤثری را انجام دهد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی استان اردبیل جز استان‌های ممتاز و قطب تولید محسوب می‌شود و باید حرکت‌های تحولی را در این حوزه با تکیه بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان به عینه شاهد بود.

کد خبر 5454645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلام IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      طرح کشاورزی دارم می خواهم بنام خودم ثبت بشود و با مسئولی در میان بگذارم. لطفا راهنمایی بکنید.