۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۲

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان مطرح کرد؛

وعده اردیبهشت ماه برای تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای «معمولان»

وعده اردیبهشت ماه برای تکمیل دیواره ساحلی گلزار شهدای «معمولان»

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: طرح ساماندهی و احداث دایک حفاظتی محدوده گلزار شهدای شهرستان معمولان در اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در بازدید از پروژه ساماندهی و دایک حفاظتی رودخانه «کشکان» در شهرستان معمولان اظهار داشت: احداث دایک حفاظتی و ساماندهی رودخانه «کشکان» در شهرستان معمولان به طول ۶۰۰ متر بوده که تاکنون ۲۰۰ متر از آن انجام شده است.

وی بیان داشت: با وجود قرار داد یک ساله با شرکت پیمانکار، تلاش می‌شود تا پایان تیرماه سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: طرح ساماندهی و احداث دایک حفاظتی محدوده گلزار شهدا شهرستان معمولان به طول ۱۲۰ متر نیز در اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

بنا بر این گزارش، پس از سیلاب ویرانگر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در پلدختر گلزار شهدای شهر معمولان که در حاشیه رودخانه واقع شده، تحت تأثیر قرار گرفت و تخریب و شسته شدن زیر تپه‌ای که ۳۳ شهید این شهر در آن آرمیده‌اند خالی شده و این قبور مطهر در معرض خطر ریزش قرار گرفته‌اند.

از آن زمان تاکنون این موضوع به دغدغه عمومی، به ویژه مطالبه خانواده شهدا و ایثارگران تبدیل و رسیدگی به آن مطالبه مسئولان و مردم است و این در حالیست که تا کنون علیرغم وعده‌های متولیان همچنان این امر تحقق پیدا نکرده است.

در جریان سفر حجت الاسلام رئیسی و هیئت دولت به لرستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان اختصاص پیدا کرد.

همچنین وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان لرستان و شهرستان پلدختر بر ضرورت ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان در اسرع وقت تاکید کرد.

وی در بازدید از گلزار شهدای معمولان برای ساخت دیواره ساحلی گلزار شهدای معمولان دستور صادر کرد.

پیش از این خبرگزاری مهر در گزارش‌های مختلفی با عنوان «خطرتخریب و ریزش زمین زیرپای گلزار شهدا / قلب دردمندمردم وخانواده‌ها»، «مزار شهدای معمولان در معرض ریزش / وعده۵ماهه برای ساخت دیواره حفاظتی»، «اعتبار ۲۰ میلیاردی برای یک گلزار شهدا / خطر ریزش و تخریب رفع می‌شود؟» و… بر ضرورت احداث این دیواره ساحلی تاکید کرده بود.

کد خبر 5465617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha