۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۸

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

جوان فلسطینی شکست ناپذیری اسرائیل را باور ندارد/جلوه فرهنگ مقاومت

جوان فلسطینی شکست ناپذیری اسرائیل را باور ندارد/جلوه فرهنگ مقاومت

بیرجند-نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه جوانان فلسطین افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باور ندارند، گفت: فرهنگ مقاومت در نسل جدید فلسطین جلوه کرده است.

حسین خسروی اسفزار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در بحث فلسطین باید در وهله اول برای جوانان و نوجوانانمان روشن کنیم، چرایی حمایت ما از فلسطین و مسجد الاقصی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرایی حمایت ایران را می‌توان از دو جنبه مد نظر قرار داد، بیان‌کرد: در یک نگاه، ما از بُعد دینی و مسئولیت انسانی از فلسطین دفاع می‌کنیم.

خسروی اسفزار ادامه‌داد: وقتی که ما از پیامبر (ص) شنیده‌ایم که هر کس فریاد مظلومی را بشنود ولی از او حمایت نکند، مسلمان نیست، نمی‌توانیم نسبت به ظلم به مردم فلسطین که از ۷۰ سال قبل از کشور و سرزمین خود آواره شده‌اند بی تفاوت باشیم.

وی گفت: اینکه مسجد القصی قبله اول ما مسلمانان است هم موجب غیرت دوچندان ما نسبت به این مکان مقدس شده است.

اسرائیل، دشمنی برای همه بشریت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک دلیل دیگر حمایت ما از فلسطین مباحث سیاسی است، اظهار کرد: در موضوعات سیاسی باید به این نکته توجه کنیم که اسرائیل تنها دشمن فلسطین نیست بلکه در واقع دشمن اسلام و بشریت است.

خسروی اسفزار با اشاره به اینکه اسرائیل نژاد پرست ترین قوم دنیا است، افزود: آنها هیچ نژاد و قوم را به غیر از خود نمی‌تواند تحمل کند و کارها و اقداماتشان به بسیاری از ملت‌های دنیا آسیب‌های جدی وارد کرده است.

وی گفت: به واقع می‌توان گفت فلسطین و جوانان مبارز آن در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌های نژاد پرست هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حمایت ما از فلسطین به زمان مرحوم شهید نواب صفوی برمی‌گردد که آزادی فلسطین را مد نظر قرار می‌داد.

نفوذ فرهنگ مقاومت در نسل جدید فلسطین

خسروی درباره اتفاقات اخیر فلسطین و چرایی نفوذ فرهنگ مقاومت در نسل جوان فلسطینی بیان‌کرد: اگر امروزه می‌بینیم که جوان فلسطینی چون نسل گذشته همچنان در برابر اسرائیل صبور و مقاوم ایستاده به خاطر آن است که با تأسی از فرهنگ انقلاب اسلامی و باور «ما می‌توانیم» شکست اسرائیل را دور از دسترس نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه جوان فلسطینی امروز افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باور ندارد، گفت: آنها به چشم دیدند اگر روزی اسرائیل ادعای از نیل تا فرات را داشت امروز به دور خود حصار کشیده است و همه اینها نشانه پوشالی بودن قدرت این رژیم است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف یادآور شد: از طرف دیگر خود فلسطینی‌ها نیز نسبت به ۶-۷ سال گذشته مجهزتر شده‌اند و اگر روزی با سلاح سرد ایستادگی می‌کردند امروز از سلاح‌های گرم و پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند.

خسروی گفت: متأسفانه برخی از کشورهای منطقه به واسطه دور شدن از فرهنگ ناب محمدی چنان پایبند به آرمان فلسطین نیستند و حتی سخن از روابط با اسرائیل می‌زنند که این یک خیانت است.

کد خبر 5470415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha