۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹

با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در مساجد؛

مشکلات حقوقی و قضائی ۱۴۰ نفر از شهروندان مورد رسیدگی قرار گرفت

مشکلات حقوقی و قضائی ۱۴۰ نفر از شهروندان مورد رسیدگی قرار گرفت

رئیس کل دادگستری استان تهران در مسجد دارالسلام حضور یافت و ضمن استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مراجعان، دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای دستور رئیس عدلیه به مقامات و مسئولان قضائی مبنی بر «حضور در مساجد و دیدار بدون واسطه با متن مردم به اشکال مختلف»، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران همراه با جمعی از معاونان و مسئولان قضائی استان تهران برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دارالسلام حضور یافت.

القاصی پیش از ملاقات با مردم و در جمع نمازگزاران، قوه قضائیه را به‌عنوان «مسئول تحقق عدالت در جامعه»، «رسیدگی به تظلمات و شکایات» و «حل و فصل دعاوی» معرفی کرد که نقش بسیار مهم و اساسی را در ایجاد انتظام در جامعه و تحقق عدالت بر عهده دارد و عملکرد و اقدامات آن تضمین‌کننده عدل، صحت و اطمینان از عملکرد سایر دستگاه‌ها و نهادها محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: امروز، دستگاه قضائی مفتخر است که سکان مسئولیت آن از سوی مقام معظم رهبری به دست فردی سپرده شده که خود تربیت‌یافته این دستگاه است و با تجارب و یافته‌های گران‌قدر ایشان، هدایت قوه قضائیه را به درستی بر عهده دارند.

وی «قانون‌مداری و تکیه بر انجام امورات بر مبنای قانون و شرع اسلام»، «رسیدگی به امور مردم در کوتاه‌ترین زمان»، «پاسخ‌گویی به مراجعان به دستگاه قضائی»، «ایجاد آرامش، امنیت و آسایش در جامعه»، «ایجاد رضایت‌مندی در مردم» و «مردمی زیستن، مردمی عمل کردن و در کنار مردم بودن» را از اهم ویژگی‌ها و خصایص ریاست معزز دستگاه قضائی عنوان کرد که در حال حاضر در بدنه دستگاه قضائی تسری پیدا کرده و بر اساس آن عمل می‌شود.

القاصی اظهار کرد: ریاست قوه قضائیه طی این مدت همواره بر حضور در میان مردم و اینکه تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دستگاه باید در خدمت مردم به‌کار گرفته شود، تاکید کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: بر همین اساس؛ تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا در دستگاه قضائی و در جهت حل و فصل مشکلات و دعاوی مردم به خوبی و در کم‌ترین زمان اقدام شود و حرف و مطالبات مردم به‌صورت «مستقیم» و «بدون واسطه» از سوی مسئولان و کارگزاران دستگاه قضائی شنیده شود و با حضور در بین مردم و جامعه از مشکلات مردم آگاهی حاصل شود.

القاصی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های زیادی در جهت تحقق بخشیدن به این اهداف و رویکردها در دستور کار قوه قضائیه است، گفت: از جمله این برنامه‌ها، حضور در میان مردم، ملاقات چهره به چهره با مردم و شنیدن حرف مردم است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: امروز این توفیق حاصل شد که به‌همراه جمعی از مسئولان قضائی استان تهران در جمع شما نمازگزاران عزیز حضور پیدا کنیم؛ البته برخی از همکاران قضائی نیز به‌طور هم‌زمان در مساجد دیگر حضور دارند و بنا بر این است تا این رویه و حضور در بین مردم به‌صورت برنامه مستمر کاری در همه ایام سال دنبال شود و قوه قضائیه به‌عنوان قوه‌ای که خدمت‌گزار مردم و در خدمت مردم است وظیفه خود را در قبال مردم انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به استمرار حضور مسئولان قضائی در میان مردم گفت: بنا بر این است تا این رویه و حضور در بین مردم به‌صورت برنامه مستمر کاری در همه ایام سال دنبال شود.

جعفر داراب‌خانی رئیس حوزه ریاست، محمدرضا صاحبی پسندیده معاون قضائی رئیس کل، غلامرضا جواهری معاون قضائی و مدیرکل حفاظت و اطلاعات دادگستری، حجت بهشتی معاون قضائی و سرپرست مجتمع قضائی جرایم اقتصادی، عباس ذاقلی معاون قضائی و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر، نعمت‌الله بهروزی سرپرست معاونت حقوقی، یحیی جعفری رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب تهران، افراسیاب سرپرست مجتمع قضائی ولی‌عصر و خلیل‌زاده معاون دادستان تهران، القاصی را در این ملاقات همراهی کردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران و مسئولان قضائی دادگستری استان تهران در جریان حضور در مسجد دارالسلام ضمن دیدار «بدون واسطه» با بیش از ۹۰ نفر از مراجعان و نمازگزاران، به استماع مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آن‌ها پرداخته و دستورات لازم را صادر کردند.

حضور قائم مقام دادگستری کل استان تهران در مسجد «زعیم»

همزمان با ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران در مساجد سطح تهران، مسعود ستایشی قائم مقام دادگستری کل استان تهران نیز در مسجد «زعیم» حضور یافت و ضمن اقامه نماز ظهر و عصر، به استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی نمازگزاران و مراجعان پرداخت و دستورات قضائی لازم را صادر کرد.

ستایشی با حضور در جمع نمازگزاران مسجد زعیم ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان، فلسفه حضور مسئولان قضائی استان تهران در مساجد را در راستای عملیاتی‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی ریاست محترم قوه قضائیه و دستور رئیس کل دادگستری استان تهران برای پاسخگویی به مشکلات حقوقی و قضائی نمازگزاران و شهروندان عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای قوه قضائیه، راه‌اندازی مرکز شوراهای حل اختلاف است که این شوراها تکلیف دارند که امور مربوط به مردم و اختلافات محلی را با نگرش به صلح سازش پیگیری کنند که در بدو تأسیس، این نهاد ابتدا در مساجد کار خود را شروع کرد.

ستایشی با اشاره به ایجاد صلح و سازش در ۵۱ پرونده قصاص در استان تهران و در سال گذشته با تلاش شوراهای حل اختلاف این استان عنوان کرد: همچنین بالغ بر سه هزار نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

عبادالله میرزایی مطلق معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها، پرویز حاجی‌پور معاون قضائی در امور نظارت و پیگیری، غلامرضا مهدوی معاون قضائی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران و عباس ترکی معاون قضائی رئیس کل و رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی، محمدرضا مرادی‌حقگو معاون قضائی و سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی، محسن مقدس سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و فناوری، در این ملاقات قائم مقام دادگستری استان تهران را همراهی کردند و با بیش از ۵۰ نفر از مراجعین و مردم حاضر در مسجد زعیم ملاقات کرده و ضمن پاسخگویی در خصوص مسائل قضائی آنها دستورات قانونی را صادر کردند.

کد خبر 5472021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha