۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان: 

سکوت دولت‌های اسلامی دامن جهان اسلام را گرفت

سکوت دولت‌های اسلامی دامن جهان اسلام را گرفت

گرگان- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان با بیان این که سکوت دولت‌های اسلامی دامن جهان اسلام را گرفت، گفت: آگاهی بخشی و جهاد تبیین مسلمانان باعث پیروزی آن ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد، شامگاه پنج شنبه در نشست علمای شیعه و سنی با موضوع «قدس محور وحدت مسلمین» اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را ضروری دانستند و به عنوان یک اصل مهم فرمودند که همه به بحث جهاد تبیین بپردازند که اسلام گاهی از غفلت و نا آگاهی رنج می‌برد و این آگاهی، اطلاع و فهم درست مسلمانان جهان کمک بزرگی به عزت مسلمانان خواهد کرد و باعث می‌شود بیشتر و بهتر حفظ شود.

وی با اشاره به جمله «سکوتی که فاجعه آفرید»، گفت: در یک مقطع از تاریخ یک سکوتی رخ داد و فاجعه آن دامن جهان اسلام را گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: در سال ۱۸۸۲ شخصی بنام «بنکسل» که از سران یهود بود، کتابی به عنوان «خودمختاری» یهود را نوشت و منطقه فلسطین را به عنوان تشکیل دولت یهود پیشنهاد داد. یعنی شخصی ۱۴۰ سال قبل کتاب خودمختاری یهود را نوشت و یهودی‌ها را تشویق به تشکیل دولتی بنام یهود کرد.

ولی‌نژاد گفت: در سال ۱۸۹۷ یعنی تقریباً ۱۲۵ سال قبل اولین کنگره حذب صهیونیسم در شهر بال سوئیس تشکیل و چند تصمیم در آن گرفته شد. اولین تصمیم این بود که یهود تشویق شود به اینکه به منطقه کشور فلسطین مهاجرت کند. دومین تصمیم این بود که بنای دولت یهود در آنجا نهاده شد. سوم اینکه فلسطین تبدیل به کشوری بنام اسرائیل شود. چهارم اینکه حزب صهیون تقویت شود. (چون حزب صهیون حذب مهمی برای یهودیان در آن مقطع بود)، پنجم اینکه شرکتی بنام شرکت عمران برای خرید زمین در فلسطین و برای در اختیار گذاشتن یهودیان مهاجر تشکیل شود. ششم اینکه حق عضویتی برای خرید زمین در سرزمین فلسطین در آنجا اخذ شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۸۹۸ یعنی حدود ۱۲۴ سال قبل، شخصی بنام «هرتسل» نویسنده یهودی، کتابی به نام «دولت یهود» را نوشت و از تشکیل دولت یهود دفاع کرد و از همه، خصوصاً از دولت آلمان و دولت عثمانی و دولت‌های منطقه خاورمیانه خواست که کمک کنند تا دولت یهود در سرزمین فلسطین آن مقطع شکل بگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان گفت: در سال ۱۹۰۱ و حدود ۱۲۰ سال قبل، «هرتسل» سفری به کشورهایی مانند ترکیه و مصر داشت و تلاش کرد تا اقامت یهودیان را در سرزمین فلسطین کسب کند. گرچه دولت‌های ترکیه و مصر مخالفت کردند، ولی در سال ۱۹۱۴ و در جنگ جهانی اول، دولت یهود به دولت انگلستان پیشنهاد داده شد و آقای «بالفور» وزیر امور خارجه آن وقت انگلیس از این موضوع استقبال و همکاری کرد و پایه گذار یهود در سرزمین فلسطینیان شد.

ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ۱۰۳ سال قبل آقای «بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس اعلام می‌کند که این مجوز و اجازه و فرصت را به یهودیان می‌دهد که بتوانند به این سرزمین مهاجرت کنند و این شخص و انگلیس، سهم فراوانی در تشکیل دولت یهود در سرزمین فلسطین داشتند.

وی افزود: در سال ۱۹۴۷ و تقریباً ۷۵ سال پیش و قبل از تشکیل دولت یهود در آن منطقه، سازمان ملل متحد کشور فلسطین را به دو بخش تقسیم کرد تا یک بخش را برای فلسطینیان و بخش دیگر برای یهودیان باشد. در آن موقع بنا شد تا اسرائیل عضو رسمی سازمان ملل شود و بعدها، رفته رفته ۱۵۰ کشور دنیا اسرائیل را به رسمت شناختند و فقط حدود ۳۲ کشور به رسمیت نشناختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان در ادامه گفت: ۷۴ سال قبل در ۱۵ ماه مه سال ۱۹۴۸، آقای «بنگوریان» رسماً دولت اسرائیل را اعلام می‌کند و جالب آن است که تنها یک ربع بعد (۱۵ دقیقه بعد از آن) آمریکا دولت یهود و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

ولی‌نژاد افزود: در آن مقطع از تاریخ یعنی وقتی فاصله زمانی ۱۲۵ سال قبل تا اینجایی که ۷۵ سال قبل را بررسی می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که چطوری مسیر رقم خود و فقط ۱۵ دقیقه بعد از رسمی شدن دولت اسرائیل، آمریکا آن را به رسمیت شناخت. در آن سال‌ها فقط ترکیه و مصر اجازه ندادند که یهودیان به کشورشان مهاجرت کنند ولی سایر کشورهای منطقه مخالفت نکردند و این سکوت، خاموشی و بی تفاوتی دولت‌های اسلامی عامل اصلی این اتفاق بود.

وی افزود: در آن مقطع، تلاش یهودی‌های عالم و تلاش فراوان یهودیان دنیا سبب شد که این اتفاق رخ دهد و مردم فلسطین هم که در آن موقع کسی نبود که بیدار و هوشیارشان کند و تبلیغ و ترویج دهد و یا آگاهی کافی ببخشد که جریان اسرائیل جریان خطرناکی است و اگر این اتفاق بیفتتد بین مسلمانان در دل کشورهای اسلامی برای همیشه نا امنی خواهد شد.

وی گفت: اسرائیلی‌ها هم از این غفلت سواستفاده کرده و همه این عوامل و مولفه ها دست به دست هم دادند تا دولتی به نام اسرائیل در سرزمین فلسطین و کنار دریای مدیترانه به وجود بیاید و امروز به یک غده سرطانی تبدیل شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کرده‌اند، شاهد از بین رفتن و اضمحلال دولت اسرائیل خواهیم بود و انشاالله فلسطینیان به سرزمین خودشان باز خواهند گشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: با این توضیحات نتیجه می‌گیریم که هر جا مسلمانان غفلت کنند و یا اینکه سکوت کرده و فریاد نزنند، آسیب خواهند دید و با شکست خوردن مجبور به عقب نشینی می‌شوند. اما مسلمانان هرجایی که فریاد بزنند و جهاد تبین را عمل کردند و با آگاهی بخشی مسلمانان دنیا سبب هوشیاری شوند، مسلمانان پیروز خواهند شد و در عرصه‌های مختلف میدان دار می‌شوند.

ولی‌نژاد تصریح کرد: بهمین خاطر امام راحل در گذشته و امروز مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که شیعه و سنی با هم برادر و مسلمان هستند و دست در دست هم از منافع و حیثیت مسلمانان دفاع می‌کنند و الحمدالله ایران اینگونه است و امیدواریم جهان اسلام هم اینگونه شود.

کد خبر 5477878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha