۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۵

در پی وقوع سیل؛

ستاد مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش درآمده است

ستاد مدیریت بحران گناباد به حالت آماده‌باش درآمده است

گناباد ـ به دنبال وقوع بارش شدید باران و تگرگ از عصر دیروز و جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از گناباد ستاد مدیریت بحران این شهرستان به مدت ۴۸ ساعت به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آب گرفتگی شدید در برخی از معابر عمومی، کندی رفت و آمد و وارد شدن خسارت‌های زیاد به برخی زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی به دلیل ورود آب‌های روان از جمله خسارات سیلاب در شهرستان گناباد است.

فرماندار و رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان گناباد با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان در نقاط مختلف شهری و روستایی در ۴۸ ساعته آینده در حالت آماده باش قرار دارند، اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم که موجب بروز سیل شد، مسدود بودن و بروز مشکل در برخی پل‌ها در اطراف شهر گناباد بود.

رضا نصیری افزود: بارش شدید باران موجب حرکت سیلاب تندی از مناطقی همچون کلات و کاخک به سمت محدوده مرکزی شهر گناباد شد که علاوه بر مسدودشدن برخی محورها از جمله مسیر دسترسی به بیمارستان علامه بهلول گنابادی باعث واردشدن خساراتی به زمین‌ها و باغات کشاورزی شد که میزان خسارات وارده به بخش‌های مختلف از جمله مزارع، بندسارها، رودخانه‌ها و ...در دست بررسی است.

بروز سیلاب شدید در برخی از نقاط شهرستان گناباد

در این خصوص همچنین رئیس اداره هواشناسی گناباد با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۷:۳۰ امروز صبح ۱۶.۶ میلیمتر باران در شهر گناباد گزارش شده، گفت: بارش بیش از ۱۵ میلی متر باران در فاصله حدود دو ساعت در این شهرستان منجر به بروز سیلاب شدید در برخی نقاط شد.

داریوش شیبانی با بیان اینکه سامانه بارشی در ساعت‌های آینده با وضعیت خفیف و موج بارشی بعدی هم چهارشنبه وارد این شهرستان می‌شود، افزود: میزان بارندگی در شهرهای کاخک، بیدخت و روشناوند به ترتیب ۵.۳ ، ۱۶.۲ و ۷.۵ میلیمتر بوده است.

کد خبر 5480979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha