۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱

استاندار زنجان:

طرح هوشمند سازی یارانه نان مانع قاچاق آرد می شود

طرح هوشمند سازی یارانه نان مانع قاچاق آرد می شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان جلوی بسیاری از هزینه‌های بی‌رویه و قاچاق آرد گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر یکشنبه در آیین بزرگداشت معلم ضمن تکریم مقام معلمان، به اجرای طرح آزادسازی قیمت آرد اشاره کرد و گفت: این طرح در صورتی که به نحو مطلوب و درست اجرایی شود، جلوگیری بسیاری از هزینه‌های بی‌رویه و قاچاق غیرقانونی گرفته می‌شود و به سود اقتصاد جامعه است.

وی به ثبت حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تراکنش بانکی در نانوایی‌ها طی دی، بهمن و اسفند سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: از این تعداد یک و نیم میلیون مورد تراکنش‌های زیر ۵ هزار تومان، یک میلیون مورد بین ۵ تا ۱۵ هزار تومان و ۳ هزار تراکنش نیز بین یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان انجام شده است.

استاندار زنجان گفت: طی این سه ماه ۵۰۰ تراکنش بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان نیز در نانوایی‌های زنجان انجام شده است.

افشارچی تاکید کرد: نیاز سالانه کشور به گندم را ۱۲.۵ میلیون تن اعلام کرد و ابراز داشت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این میزان صرف تولید اقلامی مثل ماکارونی و سایر مواد غذایی و ۱۰ میلیون تن برای نان اختصاص می‌یابد که از این ۱۰ میلیون تُن نزدیک سه تن قاچاق می‌شود.

وی به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اشاره کرد و یاد آورشد: این مهم باعث شد طی یک ماه گذشته کشاورزان استان با علاقه، ۳۰ هزار تن از گندم ذخیره خود را به سیلوها تحویل دهند.

استاندار زنجان با بیان اینکه معلمی، شغلی معمولی نیست، چون که معلم می‌تواند در سرنوشت انسان‌ها تاثیر بگذارد، افزود: معلمان این قدرت را دارند که با نگاه و رفتار و حرکت خود زندگی دانش‌آموز خود را تغییر دهند و در زندگی انسان‌ها تاثیرگذار هستند.

افشارچی با اشاره به اینکه موضوع مشکلات معیشتی و رتبه‌بندی معلمان را به وضوح احساس می‌کنم، یاد آورشد: در صورت اجرایی شدن این مصوبه توسط دولت استان زنجان باید نخستین استانی باشد که این موضوع را اجرایی می‌کند.

وی به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: امروز نظام درگیر یک جنگ اقتصادی است و همه ما به ویژه معلمان باید این درک و تحلیل از شرایط موجود را داشته باشیم.

استاندار زنجان بیان داشت: در شرایط کنونی دولت با وجود تورم ۴۰ درصدی، افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد در نظر گرفته است چون مصلحت بالاتری در نظر گرفته شده است تا از این چرخه تورم و افزایش حقوق و نقدینگی جلوگیری شود و این زنجیره را باید قطع کرد.

کد خبر 5484904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha