۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۵

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خبر داد؛

شناسایی ۱۱ روستای هدف گردشگری در مازندران

 شناسایی ۱۱ روستای هدف گردشگری در مازندران

ساری- مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از شناسایی ۱۱ روستای هدف گردشگری در استان خبر داد و گفت: مطالعات و بهینه سازی بافت این روستاها در دست اقدام است.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، نوسازی و بازسازی روستاهای دارای بافت با ارزش را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و افزود: در حال حاضر روستایی در گلوگاه، بهشهر، رامسر، ساری و مناطق مختلف که دارای بافت با ارزش هستند، طرح بهسازی و نوسازی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: همچنین روستاهایی دارای بافت باارزش گردشگری بوده و مطالعه ۱۱ روستای استان انجام شده است و این روستاها به عنوان هدف گردشگری شناسایی شدند.

وی با عنوان اینکه بهسازی روستاهای هدف گردشگری با اعتبارات استان قابل انجام نیست، گفت: بهینه سازی هر روستای هدف گردشگری سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آسمانی مقدم ساخت مسکن برای افراد کم درآمد را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: سال قبل اعتبار خوبی پیش بینی شد و دو هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد درنظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن یادآور شد: تاکنون هزار و ۸۵۰ واحد از مسکن نیازمندان تکمیل و تحویل شده است و در سال جاری نیز تفاهمنامه ای با بهزیستی برای ساخت مسکن نیازمندان منعقد شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل انجمن خیرین مسکن اظهار داشت: حمایت برای ساخت مسکن نیازمندان از جمله اهداف این انجمن است و پشتوانه آن حساب ۱۰۰ حضرت امام راحل و بنیاد مسکن است.

وی با اظهار اینکه طرح هادی در استان مازندران از عقب ماندگی تاریخی برخوردار است، افزود: بیش از دو هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که باید برای آنها طرح هادی تهیه شود و تاکنون در هزار و ۱۲۹ روستا طرح در قالب یک یا دو فاز اجرا شده است.

آسمانی مقدم کمبود اعتبارات را از مهمترین مشکلات فراروی اجرای طرح‌های هادی در استان ذکر کرد و گفت: شاخص اجرای طرح هادی در استان زیر ۴۰ درصد است.

کد خبر 5486157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha