۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵

استاندار اردبیل تاکید کرد؛

اصلاح تعرفه گاز مصرفی واحدهای صنعتی

اصلاح تعرفه گاز مصرفی واحدهای صنعتی

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: اصلاح تعرفه گاز مصرفی واحدهای تولیدی و صنعتی مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفته و به زودی نرخ جدید به نفع تولید ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر سه‌شنبه در دهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: همان طوری که فتح خرمشهر اسباب خرسندی عموم ملت ایران شد، ما باید فتوحات دیگری را در رفع تحریم‌های دشمن و تقویت انسجام، وحدت و همگرایی ملی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروز در عرصه اقتصادی کار بسیار سخت و پیچیده است و فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در خط مقدم این جهاد مقدس قرار دارند و باید با تلاشی مضاعف به اصلاح امور جامعه همت کنند.

استاندار اردبیل گفت: با برگزاری جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که مربوط به بانک‌ها، بیمه‌ها و امور مالیاتی است، تسهیل کرده و بستر مناسب تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید را مهیا کنیم.

عاملی با قدردانی از تلاش و پیگیری اداره کل امور مالیاتی استان در بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: با اختیاراتی که به استان‌ها داده شده، انتظار می‌رود در این فرآیند تسهیل بیشتری ایجاد شود.

وی از بیمه تأمین اجتماعی، شرکت گاز، مخابرات، آب و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند که البته خارج از شهرک، ایجاد زیرساخت به ویژه خرید تجهیزات اولیه با همراهی سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

عاملی در مورد بها گاز مصرفی واحدهای تولیدی و محاسبه آن با نرخ بسیار بالا خاطرنشان کرد: قرار است به زودی با اصلاح قیمت‌ها واحدهای تولیدی و صنعتی با نرخ جدید و اصلاح شده بها مصرفی گاز را پرداخت کنند تا مشکلی از بابت هزینه‌های گاز نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای اجرای خط تلفن ۶ واحد تولیدی در اردبیل مقرر شد تا هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی برای خرید فیبر و تجهیزات از سوی استانداری پرداخت و مابقی هزینه‌ها از سوی سرمایه‌گذار و شرکت مخابرات تأمین شود.

عاملی احداث پست جدید برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی را با تأمین اعتبار از محل سفر رئیس جمهور یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا با هماهنگی مسئولان وزارت نیرو به ویژه توانیر کاهش قطعی برق را در تابستان امسال برای واحدهای تولیدی استان شاهد باشیم که در این زمینه کارخانه سیمان با توان مضاعف تولید خود را ادامه خواهد داد.

استاندار اردبیل از شهرک‌های صنعتی و امور اراضی خواست تا در واگذاری زمین و تقسیط آن به نفع سرمایه‌گذاران پیشقدم شده و همراهی لازم را داشته باشند.

در این جلسه رسیدگی به مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۲ ساعت فعالان اقتصادی و تولیدی استان مشکلات خود را در حوزه بانک، بیمه، مالیات، تأمین زیرساخت‌ها از سوی شهرک‌های صنعتی، امور اراضی و… مطرح و دستور لازم برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی استاندار اردبیل به مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صادر شد.

کد خبر 5498709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha