۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷

رییس سازمان سنجش آموزش کشور:

کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می شود/ جمع شدن موسسات

کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می شود/ جمع شدن موسسات

گرگان- معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آینده با برگزاری آزمون‌های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه منابع طبیعی گلستان، عبدالرسول پورعباس اظهارکرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی آزمون‌ها حرکت کرده و زیرساخت‌های لازم برای این مهم و رقابت یکسان و قابل تکرار فرصت شرکت در آزمون حداقل ۶ بار در سال در کشور برای سال‌های آینده فراهم است که به یقین پیرو آن استرس و فشارهای عصبی داوطلبان و خانواده‌های آنها کم می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در آینده با برگزاری آزمون‌های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد کرد و البته در زمان حاضر هم تبلیغات غیرواقعی موسسات کنکور مدت زیادی در شبکه‌های اصلی کشور پخش نمی‌شود.

وی بیان کرد: آزمون الکترونیکی به یقین امنیت آزمون را بالا برده و داوطلبان فرصت شرکت در آزمون‌های آزمایشی بسیاری خواهند داشت که چنانچه پذیرفته شوند تا دو سال بعد برای پذیرش می‌تواند اقدام کند و دیگر یک روز سرنوشت داوطلب را تغییر نخواهد داد.

برگزاری آزمون سراسری امسال در هشتم، نهم و دهم تیرماه

پورعباس خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال جاری در روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه برگزار شده که این سفر امروز برای هماهنگی‌های لازم با عوامل اجرایی گلستان برای برگزاری آزمونی خوب در استان بوده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گزارش و تحلیل آمارها و روند آزمون سال گذشته گلستان عملکرد این استان را نشان داده که رتبه ۲۷ کشوری در مجموع داشته که زیر میانگین کشوری است و در این ارتباط فعالیت آموزش و پرورش باید بازنگری شود.

پورعباس افزود: کنکور سراسری سال جاری مبتنی بر کتب درسی بوده نه کتاب‌های تصنعی و سه دفترچه و پاسخنامه با تقلیل یک ساعت و نیم برای سلامت، امنیت، خاطری آسوده و آرامش کامل داوطلبان در نظر گرفته شده که پاسخنامه با تفکیک دروس خطای دید داوطلبان را ۱۰۰ درصد از بین می‌برد.

در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییری نداشتیم

وی اظهار کرد: کنکور ۱۴۰۱ شفاف بوده که تغییر جدیدی در آن صورت نگرفته ولی کنکور ۱۴۰۲ با تغییراتی عمده‌ای همراه خواهد بود و دروس عمومی به احتمال از آزمون سراسری حذف خواهد شد.
وی بیان کرد: عوامل بانک سوال در قرنطینه غیرقابل تصور و ۶ ماه بدون ارتباط فیزیکی با جهان خارج برای امنیت سوالات و پاسخ‌ها در نظر گرفته شده است و سوالات و پاسخ‌ها برای آزمونی امن و ایمن با مراقبت‌های ویژه با پرواز و ماشین‌های دارای امنیت کامل و نیروهای حفاظتی منتقل به شهرستان می‌شود.

معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد پاسخ‌های کنکور تاثیرگذار بوده و در سال جاری ویژه متمرکز بر کتب درسی شده است.
پور عباس افزود: در دولت سیزدهم برای افزایش کیفیت اعتباراتی لازم داشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک می‌کند.


وی ادامه داد: در سال جاری در رشته پزشکی ۲۰ درصد پذیرش داوطلبان افزایش یافت یعنی در سال گذشته هشت هزار و در سال جاری ۹ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرش می‌شوند و البته باقی رشته‌ها هم کمتر از سال گذشته نخواهد بود.

پورعباس گفت: در زمان حاضر ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در برخی رشته‌ها حتی دانشگاه تهران هم بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی است و ۱۵ درصد ظرفیت با آزمون در رشته‌های خاص مطلوب جامعه از جمله پزشکی و مهندسی است.

کد خبر 5499382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      5 3
      6 بار کنکور درسال کی سر ترم تحصیلی وکلاس برن؟مملکت نون شب نداره جلوی هرکس یک رایانه بذارین؟مگه دانشگاه شهر هرته 2بار کنکور نمیدانند کی کلاس برن>لطفا خود را به یک مشاور نشان دهیدیک بار کنکور اینقدر دنگ وفنگ داره 6 بار؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      8 0
      به جای این اداها سهمیه ها را بردارید چون لو رفتند ابروشون رفته با رتبه 80 هزار ودرصدهای منفی پزشکی میشینند بعد بقیه بچه ها با سوابق رشته های ابدوخیاری برن.تازه اونایی که به وزارتهای ورشکسته علوم وبهداشت پول میدن وارد دانشگاه میشن بماند
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      3 3
      6 بار کنکور بگیرید کور وکچل را بریزین تو دانشگاهها شهریه بگیرید از ازاد وپردیس وغیر انتفاعی وعلمی کاربردی و...قرض هاتونو هول هولکی تو 3 سال باقیمانده دوره ریاست جمهوری بپردازید
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      2 3
      لطفا با مشاور وروانشناس درتماس باشید با این طرحهای بی سروته
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      6 1
      اگر معلمان بیسواد این مرز وبوم که هی درخواست اضافه حقوق دارند تدریس بلد باشند مردم سراغ موسسات وکتب کمکدرسی نمیروند به خدا اگر همین کتابها در بازار نباشد بچه های مردم بیچاره اند چون کسی با مدرسه وکتاب درسی کنکور قبول نمیشه معلما فوق العاده بیسوادند
    • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      جناب آقای پورعباس، ۶ ماه برای چه کسی امکان داره کا دست به گوشی موبایل نزند و سوالات را ارسال نکنه؟ غیر ممکن است و فقط در حد حرب و صحبت است.