۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۴

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع):

کشف عوامل پیروزی ها و مشکلات راه دستیابی به آینده درخشان است

کشف عوامل پیروزی ها و مشکلات راه دستیابی به آینده درخشان است

شیراز- تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: باید علل پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها را شناسایی و علل مشکلات را واکاوی کرد چون آینده از آن مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه شنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام در شیراز بیان کرد: ملت ایران در دوران پیش از انقلاب شرایط سختی را تجربه کرده اند و تنها افرادی می‌توانند دوران انقلاب و قبل از آن را مقایسه کنند که در آن زمان زیست کرده باشند.

وی ادامه داد: امام (ره)موجب شد شرایط زندگی مردم ایران در دوران پهلوی تغییر کرده و به سامان برسند و این انقلاب موجب شد برکات متعددی شامل حال مردم ایران شود.

قاضی عسکر افزود: دشمنان در تلاش اند تا با تبلیغات سوءو برخلاف واقع مردم را از انقلاب اسلامی مأیوس کنند اما غافل از آنکه انقلاب به قدری برای مردم برکات به همراه داشت که این تبلیغات هیچگاه نمی‌تواند مردم را از مسیری که در آن قرار گرفته اند نا امید کنند.

به گفته وی دشمنان در تلاش هستند تا با اینگونه تبلیغات مردم ایران را بی هویت کنند و از این طریق به اسلام ضربه بزنند این در حالی است که حکومت پهلوی آینده‌ای به جز تبعید و مرگ بر غربت نداشت و مبین این موضوع نیز زندگی رضاخان است که در تبعید و غربت به درک واصل شد.

قاضی عسکر ادامه داد: امام (ره)با درایت و آگاهی که از شرایط داشت نسبت به آغاز فعالیت‌ها برای انقلاب اقدام کرد اما با دشمنی رژیم پهلوی مواجه شد و مجبور به ترک وطن و تبعید در عراق شد اما دیوانگی صدام موجب شد امام (ره)به اختیار خود به فرانسه رفته و از ظرفیت‌های آن خطه برای رساندن پیام خود به مردم جهان اقدام کرد.

وی ادامه داد: امام(ره) برای انقلاب از رسانه، تعیین اهداف برای آینده و برنامه ریزی برای ایجاد انقلاب بهره جست و این برنامه ریزی ها موجب شد که حکومت پهلوی تنها در ١٠ روز متلاشی شده و انقلاب پیروز شد.

او افزود: پس از انقلاب نیز ایجاد قانون اساسی که پیش نویس آن را امام(ره) در فرانسه انجام داده بود، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از جمله نقش‌های اساسی امام(ره) در نظام جمهوری اسلامی است لازم به ذکر است که درایت ایشان موجب شد ایران در جنگ هشت ساله نیز به موفقیت برسد.

به گفته او شعاری که امام(ره) در زمان جنگ برای مردم معین کرد که «ما می توانیم» موجب شد که از آن زمان تاکنون مردم همواره شاهد موفقیت‌های متعدد باشند.

قاضی عسکر ادامه داد: طی چهل سال گذشته به قدری جمهوری اسلامی موفقیت داشت که باید برای دستیابی به آینده درخشان علل این پیروزی‌ها را جویا شد و اگر مشکلاتی در جامعه وجود دارد نیز باید بررسی شود تا علت آن را جست.

کد خبر 5506682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha