روزنامه «العرب»:

فهرست ۷۳ نفره نمایندگان جایگزین «صدر» در پارلمان تعیین‌کننده است

فهرست ۷۳ نفره نمایندگان جایگزین «صدر» در پارلمان تعیین‌کننده است

یک روزنامه عرب زبان در مطلبی با اشاره به استعفای دسته جمعی نمایندگان فراکسیون «صدر» از عضویت در پارلمان عراق، نوشت: فهرست ۷۳ نفره نمایندگان جایگزین فراکسیون «صدر» در پارلمان تعیین‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه العرب در گزارشی پیرامون تحولات سیاسی عراق و استعفای اعضای جریان صدر از عضویت در پارلمان نوشت: استعفای نمایندگان فراکسیون صدر به معنای هموار شدن کامل راه در مقابل هیئت هماهنگی نیست.

بر اساس این گزارش، نمایندگان هیئت هماهنگی باید منتظر اعلام فهرست ۷۳ نفره نمایندگان جایگزین جریان صدر باشند؛ امری که عامل تعیین کننده ای برای توانایی هیئت هماهنگی در ترسیم آینده است.

در ادامه مطلب روزنامه العرب آمده است: یکی از دلایلی که نمایندگان فراکسیون صدر را وادار به استعفا از پارلمان کرد، احساس مقتدی صدر بود که گمان می کرد تلاشی برای شکست سیاسی او در جریان است و قدرت های منطقه ای به او اجازه نخواهند داد قواعد بازی را تغییر دهد.

گفتنی است، نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیرا بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند. رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

در همین راستا، رئیس پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

کد خبر 5513992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha