هیئت هماهنگی شیعی عراق:

تصمیم نمایندگان «صدر» برای استعفا از پارلمان قابل احترام است

تصمیم نمایندگان «صدر» برای استعفا از پارلمان قابل احترام است

هیئت هماهنگی شیعی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این هیئت به تصمیم نمایندگان جریان صدر برای استعفا از پارلمان احترام می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، هیئت هماهنگی شیعی عراق با صدور بیانیه ای به استعفای دسته جمعی نمایندگان جریان صدر در پارلمان واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، هیئت هماهنگی در بیانیه خود آورده است: ما به اقدامات خود برای برون رفت از بحران سیاسی در کشور ادامه خواهیم داد. همچنان گروه ها و احزاب سیاسی مختلف را به گفتگو و رایزنی سیاسی دعوت می کنیم.

این هیئت در ادامه بیانیه خود عنوان کرده است: ما به دنبال تشکیل دولت ملی هستیم؛ دولتی که بتواند با تمامی گروه ها ارتباط برقرار کند. ما امیدوار بودیم که بتوانیم با تمامی گروه ها برای تشکیل دولت تعامل کنیم. با تمامی این ها به تصمیم فراکسیون صدر و استعفای نمایندگان آن از پارلمان احترام می گذاریم.

گفتنی است، نمایندگان جریان صدر در پارلمان عراق اخیرا بنا بر درخواست «مقتدی صدر» رهبر این جریان سیاسی، استعفای خود از عضویت در پارلمان را به «محمد الحلبوسی» تحویل دادند. رئیس پارلمان عراق نیز با درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرد.

در همین راستا، رئیس پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به درخواست مقتدی صدر و علیرغم میل باطنی با درخواست برادران و خواهران در فراکسیون پارلمانی صدر برای استعفا از مجلس نمایندگان موافقت کردیم.

وی افزود: ما برای منصرف کردن ایشان از این اقدام بسیار تلاش کردیم اما وی پافشاری کرد که بخاطر مردم و میهن فداکار باشد نه عامل معطل سازی و به این تصمیم ادامه داد.

کد خبر 5513800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha