۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان مطرح کرد

بهبود کیفیت زندگی گلستانی ها در اثر تبدیل وضعیت روستا به شهر

بهبود کیفیت زندگی گلستانی ها در اثر تبدیل وضعیت روستا به شهر

گرگان - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت: تبدیل وضعیت روستاها به شهر به توسعه کیفیت و سطح زندگی مردم استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی احمدی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تقسیمات کشوری و وظایف اصلی و مهم معاونت سیاسی، بهبود کیفیت سطح زندگی اهالی و ارتقا شاخص‌های توسعه است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان افزود: قابلیت‌های روستاها توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار گرفته و پس از بازدیدهای میدانی، درخواست مبنی بر تبدیل وضعیت از سوی فرمانداری‌ها به استانداری ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: طی شش ماه گذشته، درخواست تبدیل وضعیت سه روستای ینقاق گالیکش، القجر مینودشت و خواجه نفس گمیشان به شهر از سوی استانداری به وزارت کشور ارسال شد.

احمدی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در این تبدیل وضعیت بهره مندی روستائیان از خدمات موجود است و ما در حوزه تقسیمات کشوری با ارتباطاتی که بخشداری‌ها و فرمانداری و با دهیاری‌ها و مردم برقرار می‌کنند در جهت این بهره مندی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون ما ۷۴ نقطه جمعیتی در استان احصا شده که دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند و پرونده آنها جهت اخذ مصوبه هیئت وزیران به وزارت کشور ارسال شد.

احمدی از اجرای طرح کد گذاری عناصر واحدهای تقسیماتی در سطح استان سخن گفت و اظهار کرد: در راستای این طرح که با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی در حال اجرا است، سه هزار و ۲۵۹ نقطه جمعیتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شناسایی شده که رفع نقص این نقاط در دستور کار ما است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان همچنین در خصوص ارتباط این اداره کل با احزاب استان گلستان گفت: در شش ماه گذشته، سه جلسه با خانه احزاب با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف اداره کل سیاسی تقویت و توانمندسازی احزاب استان است، چرا که اعتقاد داریم هرچه احزاب منسجم‌تر و فعال‌تر باشند، شرایط بهتری در استان خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد: تا کنون هفت فقره پرونده رسیدگی به پرونده احزاب در استان تشکیل شده که پنج پرونده برای وزارت کشور ارسال شده است.

گفتنی است که مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری گلستان، در انتهای سخنانش از برگزاری همایش بزرگی در استان با حضور احزاب مختلف و مدیران کشوری خبر داد.

کد خبر 5519532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      در اینکه روستاهای شمال واقعا سطح بالا واز برخی شهرها پیشرفته ترند شکی نیست ولی کشور واستانها به روستا نیاز دارند روستاها را شهر کردن عوارض وتبعات بدی دارد بعدا مشاهده خواهید کرد
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      تعداد روستا در کشور باید چندین برابر شهرها باشدبا شهر کردن روستا روستایی هم پس از چند سال متوجه ضربات ولطمات ان میشود مازندران انقدر شهر وروستا به چسبیده اند که عملا پیاده هم به شهر میرسند واز امکانات شهر برخوردارند کویر نیست که تا صدها کیلومتر شهر وابادانی وجود نداشته باشد
    • عدالت IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      0 0
      واسه جیب خودتونه نه فکر روستا هستید نه روستایی شهر بشه که خیلی برای شما بهتره مردم درآرامشن ؛امکانات بعد از 20 سال همان روستایی ولی پول آب برق گاز ساخت یک تویله و.... از مردم بگیرید