۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

در صحن مجلس صورت گرفت؛

تصویب فوریت طرح انتخاب نمایندگان در نهادها با دستگاه الکترونیکی

تصویب فوریت طرح انتخاب نمایندگان در نهادها با دستگاه الکترونیکی

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح انتخاب نمایندگان در نهادها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، یکم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی ضمن مخالفت با دو فوریت طرح مذکور، با بررسی این طرح در قالب یک فوریت موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان نماینده متقاضی دو فوریت طرح مذکور، گفت: بر اساس ماده ۱۱۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ۴ روش رأی گیری از جمله با دستگاه الکترونیکی، علنی با ورقه و مخفی با ورق و قیام و قعود عنوان شده است.

وی بیان کرد: در بند یک ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی مجلس انتخاب اعضای هیئت رئیسه، حقوقدانان شورای نگهبان، نمایندگان مجلس در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها و سایر انتخابات مربوط به اشخاص، انتخابات داخلی شعب کمیسیون‌ها، رأی اعتماد و عدم اعتماد به وزیران و هیأت وزیران و رأی عدم کفایت به رئیس جمهور باید حتماً مخفی با ورقه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معمولاً در بعضی از نظارت‌هایی که نمایندگان در مجامع و شوراها به عنوان ناظر دارند، باید برای آن یا سالیانه یا دو سال یک بار انتخابات برگزار شود. بنابراین ما در اواخر تیر ماه باید انتخابات مجامع و شوراها را برگزار کنیم که به صورت مخفی رأی گیری می‌شود و این کار وقت مجلس را می‌گیرد.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: ما حدود ۴۵۰ جایگاه نظارتی داریم که باید از بین ۲۷۷ نماینده برای آنها عضو ناظر انتخاب کنیم. برای نهایی شدن ناظران در جایگاه‌های ملی مثل شورای پول و اعتبار و شورای رقابت متوسط زمانی که سال قبل گذاشته شد، ۳ ماه بود.

وی متذکر شد: ما در دوران شیوع کرونا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، برخی انتخابات نمایندگان ناظر را به صورت الکترونیکی انجام دادیم. اکنون نیز این دو فوریت را به این دلیل ارائه دادیم که تا تیر ماه که باید انتخابات را برگزار کنیم، زمان نداریم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بتواند انتخابات نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها را با دستگاه الکترونیکی انجام دهد.

کد خبر 5520849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha