۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵

معاون وزیر صمت:

۱۲ هزار واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شد

۱۲ هزار واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شد

گرمسار- معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۷ واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده است، گفت: احیای این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار دارد.

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون برنامه وزارت صمت در حوزه واحدهای راکد و موضوع توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به استفاده از ظرفیت‌های تولید تاکید کردند، ابراز داشت: بر همین اساس رئیس جمهور هم در سفرهای استانی و جلسات هیئت دولت سفارش کردند که احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته کل واحدهای راکد کشور در حوزه صنعت داخل و خارج شهرک‌ها با کمک هزار مشاور از بخش خصوصی احصا کردیم، افزود: طبق این ارزیابی به عمل آمده ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در سطح کشور شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت ضمن بیان اینکه کلینیک‌های کسب و کار در شهرک‌های صنعتی راه اندازی و ۳۸ کلینیک کار خود را شروع کردند، ابراز داشت: این کلینیک‌ها بر اساس ارزیابی از کل واحدها با بیش از ۶۰ سوال و مورد دریافتند که بالغ بر ۶۲ درصد واحدها قابلیت احیا را دارند.

رسولیان ضمن بیان اینکه با کمک ستادهای تسهیل استانی و ظرفیت بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خوشبختانه تاکنون در دولت سیزدهم یک هزار و ۵۷۵ واحد راکد احیا شده است، تصریح کرد: بیش از ۲۸ هزار شغل جدید برای کشور ایجاد شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای واحدهای با ظرفیت زیر ۵۰ درصد نیز برنامه‌ریزی احیا برای ۳۳ هزار واحد در دستور کار است، افزود: در این حوزه نزدیک ۱۵۰ واحد نیز برای سال جاری از این واحدها به بالای ۵۰ درصد ظرفیت رسیدند.

معاون وزیر صمت ضمن بیان اینکه در افق کاری احیا دو هزار واحد راکد در دست پیگیری قرار دارد، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال عملکرد خوبی را در این حوزه ارائه دهیم.

رسولیان ضمن بیان اینکه به منظور تأمین زیر ساخت‌ها برای استقرار صنایع به خصوص در مناطق سمنان و گرمسار که تقاضا برای سرمایه گذاری وجود دارد با کمک مسئولان استان ۴۰۰ هکتار توسعه در دستور کار قرار داده شده است، ابراز داشت: طی سال جاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در زیرساخت شهرک‌های صنعتی گرمسار و آرادان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

وی ضمن بیان اینکه برای کل کشور نیز هشت هزار میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌ها هزینه و سرمایه گذاری می‌شود تا یک هزار و ۸۰۰ پروژه به بهره برداری برسند، افزود: بخشی از پروژه‌ها هم آماده افتتاح است که امیدواریم شرایط را برای استقرار صنایع فراهم کنیم که البته لازم به ذکر که تمرکز ما مبتنی بر طرح آمایش سرزمین است که جغرافیا و نوع محصول را مد نظر قرار دهد تا بتوانیم توازن منطقه‌ای را ایجاد کنیم.

کد خبر 5529467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha