۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۷

معاون سیاسی استاندار سمنان:

۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد

 ۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد بیشتر بوده است.

احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برای مقابله با قاچاق کالا در استان سمنان اقدامات پیشگیرانه‌ای در هشت حوزه صورت گرفته است، ابراز کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از پیشرانه‌های توسعه اقتصادی استان محسوب می‌شود، پلاک‌کوبی دام‌ها برای جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه دام در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در استان سمنان تا پایان خردادماه سال جاری پلاک‌کوبی شدند، افزود: بیش از ۹۶ هزار رأس دام سنگین نیز پلاک‌کوبی شدند و دامداران می‌توانند به راحتی نسبت به انتقال دام‌هایشان به خارج از استان و مبادی فروش اقدام کنند.

پلاک گذاری ادوات کشاورزی

معاون استاندار سمنان گفت: در حوزه سوخت که یکی از نگرانی‌های جدی به ویژه بخش کشاورزی است، توانسته‌ایم طرح پلاک گذاری خودروها و ادوات کشاورزی را انجام دهیم و در این شاخص استان سمنان در زمره سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

ریواده با بیان اینکه ۹۳ درصد از کشاورزی که تجهیزات و ادوات کشاورزی داشتند، اقدام به پلاک گذاری کرده‌اند، بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری سوختی که قرار است به خودروها و ادوات کشاورزی داده شود، فقط با پلاک و کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار انبار در قالب سامانه جامع انبار قرار گرفته است، ابراز کرد: این سامانه برای انبارهای غیرفعال نیز حتی وجود دارد از سوی دیگر سامانه تجارت آسان و دیگر سامانه‌های مرتبط با دولت الکترونیک نیز در استان با هدف مقابله با بروز قاچاق و عرضه خارج شبکه فعالیت دارند همچنین اعتقاد داریم هر میزان که بیشتر به سمت دولت الکترونیک برویم بهتر می‌توانیم مقابله با قاچاق را صورت دهیم.

افزایش شاخص‌های قاچاق

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در سه نخست امسال ۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف شده است، بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش دارد همچنین باید گفت در همین راستا ۱۳۶ پرونده قضائی تشکیل و با ۱۳۵ نفر برخورد قضائی شده است.

ریواده با بیان اینکه مجموعاً در سال ۱۴۰۰ شاهد کشف ۶۸ میلیارد تومان قاچاق کالا توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضائی و ضابطان بودیم، گفت: ۵۰۰ پرونده قضائی در استان طی سال گذشته با موضوع قاچاق کالا شکل گرفت که این شاخص نسبت به سال ۹۹ بیش از ۲۰ درصد افزایش کشفیات را محقق کرد.

کد خبر 5530091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha