وزیر خارجه چین مطرح کرد؛

خواسته پکن از استرالیا چیست؟

خواسته پکن از استرالیا چیست؟

وزیر خارجه چین تغییر رویکرد استرالیا در قبال این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه چین از همتای استرالیایی خود خواست تا در قبال پکن مواضع دوستانه ای در پیش بگیرد.

«وانگ یی» در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی «پنی وونگ» وزیر خارجه استرالیا را ترغیب کرد که چین را نه به عنوان یک کشور مخالف، بلکه به عنوان یک شریک ببیند.

بنا به اطلاعیه مندرج در پایگاه وزارت خارجه چین، وانگ یی از همتای استرالیایی خود خواست تا انرژی مثبتی در جهت بهبود روابط دو جانبه بکار گیرد.

وزیر خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد که استرالیا بتواند فرصت به وجود آمده را غنیمت شمرده، اقدامات مشخصی را در پیش بگیرد و به درک درستی از چین برسد.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین علت اصلی مشکلات بوجود آمده در روابط پکن و کانبرا را در سال‌های اخیر، اصرار دولت‌های پیشین استرالیا برای رفتار با چین به‌عنوان یک مخالف و حتی یک تهدید دانست.

بنا به اطلاعیه وزارت خارجه چین، وزیر خارجه استرالیا نیز دیدار با همتای چینی خود را اولین گام به سوی تثبیت روابط ارزیابی کرد و در عین حال رفع انسداد تجاری در روابط دو کشور را زمان بر توصیف کرد.

وانگ در نشستی که در بالی اندونزی صورت گرفت، گفت که چین تبادل و همکاری برابر با کشورهای دیگر را بر اساس درخواست ها و نیازهای آنها صورت می دهد.

چین از سال ۲۰۲۰ واردات زغال سنگ و سایر محصولات استرالیا را محدود کرده است. نارضایتی های چین از استرالیا طیف وسیعی از موضوعات از جمله درخواست کانبرا برای تحقیق در خصوص منشا کرونا، تحقیق در مورد دخالت چین در سیاست های داخلی استرالیا و ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی در این کشور را در برمی گیرد.

کد خبر 5534934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha