۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴

رئیس جمهور:

راهکار رفع مشکلات درون کشور است

راهکار رفع مشکلات درون کشور است

اراک - رئیس جمهور گفت: برای رفع عقب ماندگی هایی که طی سالها ایجاد شده، همه مسئول هستیم.

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: انتظار مردم از مدیران این است که مسائل را خوب بشناسند و راهکارهای مسائل را بیابند و مجدانه و مجاهدانه و به‌صورت انقلابی پیگیر و گره‌گشای مشکلات زندگی مردم باشند.

وی مشکلات حوزه آب و کشاورزی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، راه‌اندازی صنایع، سامان دادن به معادن، وضعیت جاده‌های مواصلاتی و مشکلات فقر و بیکاری که مردم با آن مواجه هستند را ازجمله مشکلات موجود در کشور برشمرد و گفت: راهکار این مشکلات در درون کشور و سازوکارهای نظام جمهوری اسلامی است و کسانی که باید این مشکلات را حل کنند ما مسئولین هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم برای موفقیت در یک سازمان مدیریت صحیح است، گفت: بالاترین سهم موفقیت در انجام تحول در استان مرکزی سهم مدیریت در استان است.

رئیس جمهور افزود: فساد در همه دولت‌ها و ادوار در این ۴۳ سال به‌هیچ‌عنوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و در این دوره به‌صورت مضاعف زیبنده نیست.

وی یادآور شد: وقت آزمون‌و خطا گذشته‌است و مردم از ما آزمون‌وخطا نمی‌پذیرند بلکه کار درست و اجرای انقلابی با دلسوزی از مجموعه دولت می‌خواهند.

وی گفت: مجموعه تلاش‌های دولت باید موجب امیدواری مردم شود زیرا اگر مردم امیدوار شوند مهم‌ترین مؤلفه قدرت در کشور قوی‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: مهم‌ترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین در صحنه هستند و هرچه اعتماد مردم به نظام بیشتر شود کارآمدی دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تمام کسانی که در کسوت خدمت‌گزاری به نظام هستند هر یک به اندازه خود در اعتمادسازی مردم نقش دارند.

رئیسی افزود: ما در بستر گام دوم انقلاب اسلامی موظف هستیم که عادلانه عمل کنیم و عقب‌ماندگی‌هایی که در دوره‌های قبل اتفاق افتاده‌است را جبران کنیم.

وی تاکیدکرد: اکنون وقت اقدام و عمل است و مدیران باید با اندیشه و انگیزه و عمل انقلابی و پایداری و اصرار بر کار و پیگیری مجدانه کارها را دنبال کنند.

رئیس جمهور ا فزود: غیرفعال شدن شرکت‌هایی که در خصوصی‌سازی آسیب‌دیده‌اند به دلیل ضعف در مدیریت بوده و اکنون اگر بخواهیم این کارخانه‌ها فعال شود باید از مدیران جهادی استفاده کنیم.

وی گفت: معادن از ظرفیت‌های مهم در استان مرکزی است و روابط ناسالم در مدیریت معادن از بدترین کارهاست زیرا رابطه ناسالم از مسائل و مشکلات نظام اداری در کشور است. دستگاه‌های اطلاعاتی باید روابط ناسالم در نظام اداری را پیدا کنند و برخورد جدی با این روابط ناسالم داشته باشند و به مردم باید معرفی شوند.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی فسادناپذیر است گفت: نظام عالم باطل ناپذیر است و آینده این نظام هستی برای صالحان است.


وی افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا یا به‌صورت کامل اجرا نشده و اگر نقص دارد باید مرتفع شود تا اجرا شود و آقای سلاجقه به عنوان مسئول محیط‌زیست باید شرکت‌هایی که محیط‌زیست را آلوده می‌کنند پیگیری کنند.

رئیسی تاکید کرد: مدیران باید همکاران خود را از نیروهای انقلابی استان بومی استان جذب کنند زیرا جذب نیروی بومی کارآمد اولویت دارد.

کد خبر 5544446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha