۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۵۸

آمریکا: موشک های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین نخواهیم داد

آمریکا: موشک های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین نخواهیم داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از عدم آمادگی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تجهیز اوکراین به موشک های با برد بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا موشک‌های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» گفت: رئیس جمهور بایدن معتقد است با وجود اینکه هدف اصلی ایالات متحده بذل تمام تلاش‌ها برای حمایت از اوکراین است اما مأموریت دیگر این است که در وضعی قرار نگیریم که به سمت جنگ جهانی سوم سوق پیدا کنیم.

در همین حال، یک سناتور روس گفت که اظهارات واشنگتن درباره عدم آمادگی برای ارائه موشک‌های با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر به کی یف باید سیاستمداران تندروی اوکراین را از خواب بیدار کند.

«الگا کوویتیدی» در واکنش به اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر عدم آمادگی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ارائه این نوع موشک‌ها به اوکراین گفت: این اظهارنظر باید هوشیاری را به ذهن افراد تندرو در اوکراین بازگرداند.

وی افزود: متحدان اروپایی ایالات متحده نگرانی عمیق خود را درباره رویدادهای مرکز اروپا ابراز کرده اند و به صورت غیرعلنی می‌گویند که ایالات متحده با تسلیح اوکراین زیر متحدان اروپایی خود مین جاگذاری می‌کند.

این سناتور روس ادامه داد: اتحادیه اروپا می‌داند که ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین از سوی ایالات متحده فرصت‌های روسیه برای نجات اروپا از این جنگ را که هیچکس احتیاجی به آن ندارد کاهش می‌دهد.

کد خبر 5545417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha