منابع عراقی اعلام کردند؛

محمد شیاع السودانی نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق

محمد شیاع السودانی نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق

منابع وابسته به چارچوب هماهنگی عراق اعلام کردند که در جریان نشستی در منزل رئیس ائتلاف فتح عراق، محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، یک منبع وابسته به هیئت هماهنگی اعلام کرد که در جریان نشستی که در منزل هادی العامری در بغداد برگزار شده است، با اجماع محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد نخست وزیر انتخاب شده است.

بر اساس گزارش رسانه های عراقی، در جلسه کمیته چارچوب هماهنگی که عصر امروز در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح، برگزار شد «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد نهایی نخست‌وزیری انتخاب شد.

عبدالحسین عبطان، وزیر سابق وزرش و جوانان و یکی از اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان طی توییتی برای «محمد شیاع السودانی» به عنوان نخست‌وزیر آرزوی موفقیت کرد. عبطان به عنوان رئیس فهرست انتخاباتی «اقتدار الوطنی»، یکی از کسانی است که یک ماه اخیر در محافل سیاسی به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه نخست وزیری مطرح می‌شد.

پیش از این قاسم الاعرجی از نامزدی برای نخست‌وزیری عراق کناره‌گیری کرده بود.

ساعاتی قبل برخی منابع اگاه اعلام کرده بودند که محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی شیعی برای پست نخست وزیری است و درباره وی توافق وجود دارد.

محمد شیاع السودانی متولد ۱۹۷۰ در شهر بغداد و استاندار سابق میسان بود. او همچنین وزیر کار و امور اجتماعی در دولت حیدر العبادی، نخست وزیر اسبق عراق (۲۰۱۴ - تا ۲۰۱۷) و وزیر امور صنفی از سال ۲۰۱۶ بوده است.

این درحالی است که قبلا عارف الحمامی نماینده وابسته به چارچوب هماهنگی عراق درباره نامزدی محمد شیاع السودانی به شکل رسمی برای نخست وزیری عراق اعلام کرده بود: هیئت هماهنگی شیعی تا به این ساعت تکلیف نخست وزیر جدید عراق را مشخص نکرده است و کمیته ویژه انتخاب نخست وزیر عراق همچنان در تکاپو برای معرفی نخست وزیر جدید است. زمان و موعد مشخصی برای معرفی نخست وزیر جدید از سوی هیئت هماهنگی شیعی مطرح نیست و کمیته مربوطه همچنان طبق ضوابط و معیارهایی در حال فعالیت است و تا به این ساعت هنوز فردی را برای نخست وزیری معرفی نکرده است.

کد خبر 5546916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha