اسرائیل هیوم فاش کرد؛

افزایش چشمگیر فرار از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

افزایش چشمگیر فرار از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» فاش کرد که شمار جوانان فراری از خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی هر سال در حال افزایش بوده و به شدت باعث نگرانی مقامات این ارتش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» در گزارشی فاش کرد که میزان فرار از خدمت سربازی ارتش در بین جوانان اسرائیلی طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در ادامه گزارش خود افزود: به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰، بین ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ جوان اسرائیلی از خدمت در ارتش فرار کرده اند، در حالی که این تعداد در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۱۰۰ جوان افزایش یافته است. در مورد سال ۲۰۲۲ نیز چون هنوز سال به پایان نرسیده است آمارهای قطعی در دست نیست ولی در دوره نخست فراخوان مشمولان خدمت سربازی در ماه مارس گذشته، ده‌ها جوان اسرائیلی خود را به دفاتر پذیرش و جذب معرفی نکرده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل یکی از دلایل افزایش فرار جوانان از خدمت سربازی را به همه گیری ویروس کرونا نسبت داده و معتقد است که برخی جوانان اسرائیلی از دوران همه گیری کرونا ضربه سختی خورده اند و ترجیح می‌دهند که فعالیت در نهادهای دولتی را بی خیال شوند و در خانه بمانند.

اسرائیل هیوم افزود که ارتش اسرائیل نه فقط از افزایش تعداد فراری‌ها از خدمت سربازی بلکه از پیامدهای این روند نگران است و اینکه اگر تدابیر مناسب و لازم برای مقابله با آن اندیشیده نشود، شمار فراری‌ها به همین ترتیب افزایش خواهد یافت. به همین علت بخش نیروی انسانی ارتش به روش‌های مختلف در پی ایجاد انگیزه در میان جوانان اسرائیلی برای متمایل کردن آنها به حضور در خدمت سربازی است.

این خبر در حالی است که بنا به گزارش رسانه‌ها، علاوه بر افزایش چشمگیر فراری‌ها از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی، خودکشی نیز به بلای جان نظامیان تبدیل شده و این پدیده در صورت عدم وقوع جنگ، عامل اصلی مرگ در میان آنها محسوب می‌شود. برخلاف اعلام مقامات این رژیم تنها دلیل خودکشی نظامیان، اختلالات روانی در میان آنها نیست بلکه این نظامیان در سایه جنگ‌های طولانی درباره آینده خود نگران هستند و همین مساله منجر به ایجاد استرس در آنها می‌شود.

کد خبر 5547084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha