۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸

استاندار اردبیل:

زنجیره‌های تولید ثروت در اردبیل مورد حمایت هستند

زنجیره‌های تولید ثروت در اردبیل مورد حمایت هستند

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: زنجیره‌های تولید ثروت به عنوان سند راهبردی و تحول‌گرا در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل مورد حمایت جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های بزرگراهی در اردبیل اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور ظرفیت عظیمی را در مسیر توسعه استان باز کرده و ما سعی می‌کنیم با مدیریت این منابع بهترین بستر تحول و تحرک را در استان اردبیل مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهور برای این استان پرخیر و برکت بوده و ما با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت ۵۰ تا ۷۰ درصد سعی داریم تا تزریق منابع را برای این طرح‌های اولویت‌دار انجام دهیم تا هر چه سریع‌تر بهره‌برداری از این طرح‌ها مردم این استان را امیدوار به تحول و تحرک بیشتر بکند.

استاندار اردبیل گفت: در اکثر شاخص‌های اقتصادی و توسعه استان اردبیل از متوسط کشوری پایین‌تر است به طوری که در این استان متوسط درآمد مردم نصف متوسط سرانه کشوری است.

عاملی افزود: ما در سفر رئیس جمهور در ۲ بخش زیرساختی و پروژه‌های اقتصادی و تولیدی تمرکز جدی را انجام دادیم تا با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های پیشران تعریف و در اولویت توجه قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری سعی کردیم تا مدیریت درستی را در این حوزه انجام دهیم تا استان اردبیل در همه ابعاد بتواند به مقاصد مورد نظر دست پیدا کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در بحث زیرساخت‌ها مهمترین موضوع راه‌های مواصلاتی بوده تا در حوزه تحولی کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و مزیت لجستیک بتوانیم با تلاش منابع انسانی کارآمد هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها را به شکل صحیح محقق کنیم.

عاملی از ارتقای پروازهای فرودگاه اردبیل و ضرورت راه‌اندازی پروازهای جدید در این فرودگاه خبر داد و بیان کرد: در کنار فرودگاه، تکمیل و بهره‌برداری از راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها در این بخش بسیار مهم و ضروری است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بعد اقتصادی نیز بر طرح‌های تولیدی با نگاه جامع به زنجیره تولید اقدامات مؤثری انجام شده تا به نفع مردم افزایش ثروت و منابع را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل از بهره‌برداری اولین معدن فلزی در استان خبر داد و تصریح کرد: استان اردبیل در زمره استان‌های معدنی کشور قرار گرفته و تلاش بر این است تا علاوه بر مشگین‌شهر در خلخال نیز ظرفیت‌های معدنی تبدیل به تولید ثروت و منابع ارزشمند اقتصادی برای اهالی استان شود.

کد خبر 5547186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha