۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

حسین‌پور در تذکر شفاهی:

سفره مردم تحمل‌گرانی دارو را ندارد

سفره مردم تحمل‌گرانی دارو را ندارد

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: سفره مردم تحمل افزایش قیمت دارو را ندارد، مجلس با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است و ضروری است وزیر بهداشت و درمان هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه ۴ مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت چرا رتبه‌بندی معلمان را اجرایی نمی‌کنید؟ مجلس قانون رتبه‌بندی معلمان را مصوب و ابلاغ کرده است؛ لازم است هر چه سریع‌تر وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین اعتبار و اجرایی کردن این قانون اقدام کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: چرا مبلغ خرید گندم کشاورزان را پرداخت نمی‌کنید؟ گندم یک محصول استراتژیک و مهم کشاورزی برای کشور ضروری است، اگر مبالغ گندم به موقع پرداخت نشود مردم مجبور می‌شوند گندم خود را به دلالان و واسطه‌ها بفروشند.

وی خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: معیشت مرزنشینان و رونق اقتصادی مناطق مرزی و مبادلات تجاری در مناطق مرزی فرصت است نه تهدید. امنیت واقعی و دائمی مناطق مرزی با معیشت و اشتغال مردم آن منطقه گره خورده است.

حسین‌پور ضمن تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از کمیسیون اجتماعی می‌خواهم در رسیدگی و بررسی قانون سامان‌دهی کارکنان دولت تعجیل کنند. کارکنان و نیروهای شرکتی و قراردادی روزمزد شاغل در دستگاه‌های دولتی با این حقوق اندک توان تأمین معیشت خانواده خود را ندارند و همچنین آینده شغلی آنها در خطر است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این کارکنان تعیین تکلیف شوند.

وی با گلایه از موضوع گرانی دارو بیان کرد: مگر رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تأکید نکرد که نان، دارو و بنزین گران نخواهد شد؟ چرا وزارت بهداشت به صورت ناگهانی اقدام به اجرای طرحی به نام دارویار کرده و باعث افزایش سرسام‌آور قیمت دارو شده است. چرا یک سازمانی که خود دچار تعارض منافع است و سابقه عدم حمایت از شرکت‌های داخلی در موضوع مهم تولید واکسن کرونا را در کارنامه خود دارد مجری طرح دارویار در کشور باشد. سفره مردم تاب و تحمل افزایش قیمت دارو را ندارد. مجلس انقلابی با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است، به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کند.

کد خبر 5547806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha